کد مطلب: ۴۳۱۶۶۷

چگونه کمتر نگران پول باشیم؟

چگونه کمتر نگران پول باشیم؟

به حساب بانکی‌تان نگاه می‌کنید و می‌بینید که صفرهای پول داخل حسابتان به‌اندازه قبل و آن‌گونه که دوست دارید، نیست. ممکن است کسب‌وکار کوچکتان دچار رکود شده باشد و یا درآمدتان کمتر از هزینه‌هایتان باشد و به‌عبارت دیگر، دخلتان با خرجتان نخواند. از آنجا که مشکلات مالی و مسائل مربوط به پول می‌تواند کسب‌وکارها را

به حساب بانکی‌تان نگاه می‌کنید و می‌بینید که صفرهای پول داخل حسابتان به‌اندازه قبل و آن‌گونه که دوست دارید، نیست. ممکن است کسب‌وکار کوچکتان دچار رکود شده باشد و یا درآمدتان کمتر از هزینه‌هایتان باشد و به‌عبارت دیگر، دخلتان با خرجتان نخواند.

از آنجا که مشکلات مالی و مسائل مربوط به پول می‌تواند کسب‌وکارها را نابود کند و یا به زندگی شخصی افراد لطمه بزند، این‌ها نگرانی‌های کوچکی نیست. اما چه اندازه نگرانی قابل‌قبول و بدون ضرر است؟ و بهترین کار برای رفع این نگرانی‌ها چیست؟

در ادامه می‌بینیم در شرایطی که کفگیرمان به ته دیگ می‌خورد و دچار مشکل مالی می‌شویم، چگونه کمتر نگران پول باشیم.

۱- برای بالا و پایین‌های زندگی برنامه داشته باشید

ارزیابی وضعیت مالی، نظارت بر آنها و تعیین اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت برای پس‌انداز و پرداخت قبض‌ها و وام‌ها خیلی مهم است. یک مشاور مالی خوب و یا یک دوست کاربلد در زمینه پول و مسائل مالی پیدا کنید تا به شما کمک کند و به شما آموزش دهد.

این آدم‌ها، افراد مهمی در زمینه کاهش استرس و اضطراب مالی هستند و به شما کمک می‌کنند تا برای بالا و پایین‌های زندگی برنامه‌ریزی کنید. برای رسیدن به اهداف مالی باید ازخودگذشتگی داشته باشید.

۲- کف هزینه‌هایتان را بدانید

کف هزینه‌ها را تعریف کنید: حداقل هزینه‌ای که با آن می‌توانید زنده بمانید. نسبت به مسائلی که باعث نگرانی شما در زمینه مالی و پول می‌شود، آگاهی پیدا کنید و در لحظاتی که احساس نگرانی به شما دست می‌دهد، کف هزینه‌ها را به خاطر بیاورید.

سپاسگزاری را جایگزین نگرانی‌هایتان کنید، دستتان را روی شکمتان بگذارید و نفس عمیق بکشید و خودتان را آرام کنید تا نگرانی‌تان کاهش پیدا کند. از خودتان بپرسید «برای به دست آوردن کف هزینه‌ها، چه کارهایی می‌توانم در چند ساعت آینده انجام دهم؟»

از آنجا که مشکلات مالی و مسائل مربوط به پول می‌تواند کسب‌وکارها را نابود کند و یا به زندگی شخصی افراد لطمه بزند، این‌ها نگرانی‌های کوچکی نیست. اما چه اندازه نگرانی قابل‌قبول و بدون ضرر است؟ و بهترین کار برای رفع این نگرانی‌ها چیست؟

۳- بدانید که چگونه از وقتتان استفاده می‌کنید

به تقویم و جایی که بیشترین ساعات روزتان را در آنجا می‌گذارنید، نگاه دقیقی بیندازید. آیا بیشتر وقت خود را صرف کارهایی می‌کنید که منجر به کسب درآمد می‌شود؟ آیا بیشترین درآمد را با انجام چند کار ساده و تکراری به دست می‌آورید؟

در زمینه یادگیری درباره ذهنیت پول سرمایه‌گذاری کنید، باورهایتان را بهبود ببخشید و سعی کنید ارزش خودتان را بالا ببرید.

پول ریال ایران

۴- دنبال پول ندوید

اول اینکه بفهمید چرا کم پول دارید و چه چیزی باعث این مسئله می‌شود. حواستان باشد پول را بی‌حساب و کتاب خرج نکنید، رویاپردازی نکنید که ناگهان پول خیلی زیادی به دست می‌آوردید و این پول همه مشکلاتتان را حل می‌کند.

در عوض، به این فکر کنید که چطور و با چه روشی پول کمی را که سرمایه‌گذاری می‌کنید، باعث کسب درآمد می‌شود و می‌توانید این درآمد را برای گسترش کسب‌وکارتان دوباره سرمایه‌گذاری کنید. پول مهم است، اما شما می‌خواهید یک کسب‌وکار خوب و قوی و زیرساختی برای رشد و گسترش آن داشته باشید.

۵- ذهنیت و طرز تفکرتان را تغییر دهید

چه چیزی باعث می‌شود فکر کنید که به اندازه کافی پول ندارید؟ ذهنیتی بر اساس فراوانی و سپاسگزاری داشته باشید. کار را با تقویت باورهایتان درباره چیزی که برایتان امکان‌پذیر است، شروع کنید، به خاطر اینکه تا زمانی که واقعا باور نکنید که می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید داشته باشید، به دست آوردن آن غیرممکن است. حقیقت این است که پول زیادی در جهان وجود دارد.

۶- فعالیت‌هایی را برای کسب درآمد برنامه‌ریزی کنید و سپس آنها را عملی کنید

حساب جاری بانک شما و یا عدم وجود پول، بازتاب تفکرات، باورها و فعالیت‌های گذشته شما است. به جای اینکه نگران باشید، روی آینده تمرکز کنید و به‌طور واضح مشخص کنید که می‌خواهید چقدر درآمد داشته باشید.

این کار را با نوشتن راه‌ها و روش‌های مختلفی که می‌تواند منجر به کسب مقداری پول شود، انجام دهید تا ذهنتان بتواند ببیند که این کار امکان‌پذیر است.

۷- قانون «۱۰-۹۰» را اجرا کنید

۱۰ درصد چیزی است که اتفاق می‌افتد، ۹۰ درصد کاری است که شما انجام می‌دهید. مسئله اصلی پرسیدن سوالاتی در مورد راه‌حل‌ها است. کمبود پول فقط ۱۰ درصد از مسئله را به شما نشان می‌دهد. اما اگر به نداشتن آن فکر کنید، این موضوع همه ذهنتان را درگیر می‌کند.

از خودتان سوالات مهمی بپرسید، مانند اینکه «چگونه می‌توانم درآمد بیشتری داشته باشم و از آن لذت ببرم؟» و می‌بینید که نیروی فردی‌تان چطور به‌سرعت جایگزین نگرانی‌هایتان می‌شود.

۸- اول اوضاع را به دست بگیرید و سپس تغییرش دهید

پولی را که در حساب بانکی‌تان وجود ندارد به‌عنوان آینده‌تان در نظر نگیرید. به کتاب‌ها، مقاله‌های و مطالب انگیزشی و داستان‌های موفقیت در هر زمینه‌ای نگاه کنید و گوش دهید.

اگر افراد موفق به حداقل شرایط زندگی خود نگاه می‌کردند، امکان داشت که وا بدهند و دست از تلاش بردارند و تسلیم شوند.

هیچ سود یا زیانی را نباید با سود و زیان خودتان مقایسه کنید. اول اوضاع را به دست بگیرید و کنترل کنید و سپس به خودتان قول بدهید که شرایط را تغییر می‌دهید.

۹- هدف‌های سرمایه‌ای کوچک اما واقع‌بینانه‌ای داشته باشید

مشخص کردن هدف‌ها با تفکرات شما شروع می‌شود. اگر به‌جای اینکه حواستان به «وضعیت سرمایه‌ای» باشد، به «وضعیت مالی» توجه داشته باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟

فکر کردن درباره موضوعات کوتاه‌مدت می‌تواند پیشگویی خودمحقق‌کننده باشد. الگوهای هزینه‌ای را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد فرصت‌هایی که دارید با خودتان روراست باشید. ازاین‌رو، هدف‌های سرمایه‌ای اما واقع‌بینانه‌ای برای خودتان در نظر بگیرید و مراحل پیشرفت کار را پیگیری کنید.

اگر با پول مشکل دارید، تنها چیزی که نیاز دارید برنامه‌ای برای کسب درآمد بیشتر است. یک برنامه دقیق، کاربردی و قابل اجرا. اجازه ندهید افراد ناآگاه به شما بگویند که چه کار کنید.

پول ریال ایران

۱۰- اول حواستان به مسائل مالی باشد، بعد به دیگر شکل‌های ثروت توجه کنید

پول مهم است، اما حقیقت این است که ما بیش‌ازحد نگران پول هستیم. برای کاهش نگرانی، یک برنامه زمانی برای بررسی مسائل مالی، تجاری و شخصی درست کنید. در مورد مسائلی که شما و کسب‌وکارتان می‌توانید از عهده آن بربیایید، با خودتان صادق باشید. سپس، تمام راه‌هایی را که می‌تواند باعث ثروتمند شدنتان شود را روی کاغذ بنویسید.

بیشتر وقت‌ها احساس می‌کنیم که پول کافی نداریم و خیلی فقیریم. احساس ثروتمند بودن ربط چندانی به پول ندارد.

۱۱- این سه تغییر و تحول را در نظر بگیرید

نگرانی قدرت تخیل شما را منحرف می‌کند. انرژی‌تان را صرف نگرانی نکنید و نگذارید بیهوده هدر برود. حالا باید دست به کار شوید. اگر قبض‌های هزینه‌ها با خیال راحت پرداخت شود، هیچ کس دیگر نگران پول نخواهد بود.

اگر موجودی کافی در حسابتان ندارید، این سه تغییر را در نظر بگیرید: کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد و محاسبه حاشیه قیمت‌ها. بدانید که: به اندازه کافی پول دارید.

۱۲- برنامه دقیق و کاربردی داشته باشید

درباره مشکلات مردم با پول راهکارهای عامیانه زیادی مطرح می‌شود که از حرف‌هایی درباره کمبود پول و دیگر دلایل عجیب و غریب ناشی می‌شود.

اگر با پول مشکل دارید، تنها چیزی که نیاز دارید برنامه‌ای برای کسب درآمد بیشتر است. یک برنامه دقیق، کاربردی و قابل اجرا. اجازه ندهید افراد ناآگاه به شما بگویند که چه کار کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ح ق

    سلام خوب بود راه کارها کلی بود اما راه کاری برای کسب درآمد ارائه نشد

  • مانی

    مطلب درباره پول عالی بود. ای کاش یه مطلب هم درباره کسب درآمد و افزایش پول می‌نوشتید.

  • ناشناس

    مطلب مفیدی برای من بود چون مطالب کاربردی وارایه راهکاربود ممنون

  • محمد

    متشکرم ازراهنمایی خوبی هست حمتما استفاده می کنم