حجم ویدیو: ۱۸.۱۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۴۰ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قابلیت جدید در ارزیابی صرافی‌های رمزارز

بحران FTX موجب موج جدیدی از نگرانی‌ها در رابطه با اعتبار صرافی‌ها شده است. به دنبال همین بحران، وبسایت تحقیقاتی بازار رمزارز، CoinMarketCap (کوین مارکت‌ کپ) به تازگی از قابلیت جدید خود برای اعتبار‌سنجی صرافی‌ها رونمایی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از معتبر‌ترین وبسایت‌های تحقیقاتی و ارزیابی صنعت رمزارز، CoinMarketCap به تازگی قابلیتی با نام ردیاب اثبات ذخیره (PoR Tracker) را به وبسایت خود افزوده است. این ابزار نشان دهنده این است که آیا صرافی‌های حاضر در صنعت در رابطه با سطوح نقدینگی خود در هر لحظه از زمان صادق هستند یا خیر. صرافی‌ها مسئول این هستند که تایید کنند استاندارد اثبات ذخیره آنها به طور صحیح اجرا می‌شود یا خیر. این قابلیت می‌تواند باعث شفافیت بیشتری در صنعت رمزارزها شود.

طبق اعلام کوین‌مارکت‌کپ، داده‌های ردیاب این پلتفرم هر پنج دقیقه یکبار، بروزرسانی خواهند شد. برای بدست آوردن داده‌های این قابلیت جدید، مجموع دارایی صرافی مورد نظر، آدرس‌های کیف‌پول‌های عمومی وابسته به آن، ترازنامه و ارزش کیف‌پول‌های مرتبط بررسی می‌شود.

برای استفاده از قابلیت باید وارد بخش Exchanges در این پلتفرم شوید و سپس به بخش spot بروید. در کنار برخی از صرافی‌های موجود در لیست، آیکونی طوسی رنگ قرار گرفته است که با کلیک بر روی آن می‌توان اثبات ذخیره آن صرافی‌ها را بررسی کرد.

با ایجاد چنین قابلیتی، بسیاری از پلتفرم‌‌های ارز دیجیتال به صورت داوطلبانه، داده‌های خود را در اختیار این پلتفرم قرار داده‌اند تا اعتبار آنها از لحاظ اثبات ذخایر مورد سنجش قرار گیرد. از طرفی برخی از صرافی‌ها و موسسات رمزارزی مانند صندوق گری اسکیل (Grayscale) حاضر به اشتراک گذاشتن داده‌هایش به دلایل امنیتی نشدند. در ادامه نامه‌ای از سوی کوین‌دسک منتشر شد که تضمین کرده بود که ذخایر این صندوق از لحاظ شفافیت مشکلی ندارند، اما آدرس‌های کیف‌پول‌ها محفوظ ماند و منتشر نشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.