خبر مهم:

حجم ویدیو: ۴۶.۷۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۲۹:۱۰ دانلود ویدیو

گفتگوی تجارت‌نیوز با پویا ناظران، کارشناس اقتصادی:

اوضاع اقتصادی ما چه می‌شود؟ / منتظر تورم بیشتر باشید!

به گزارش تجارت‌نیوز، اوضاع اقتصادی مردم چه می‌شود؟ با توجه به کاندیداهای ثبت نام شده، یا نماینده تفکر توزیع ثروت رای خواهد آورد یا نماینده تفکر تولید ثروت. در هر دو صورت وضعیت معیشتی مردم چه خواهد شد؟ پیش‌بینی از روند تورم تا پایان سال چیست؟ پویا ناظران، کارشناس اقتصادی در گفتگویی با ابراهیم علیزاده،

به گزارش تجارت‌نیوز ، اوضاع اقتصادی مردم چه می‌شود؟ با توجه به کاندیداهای ثبت نام شده، یا نماینده تفکر توزیع ثروت رای خواهد آورد یا نماینده تفکر تولید ثروت. در هر دو صورت وضعیت معیشتی مردم چه خواهد شد؟ پیش‌بینی از روند تورم تا پایان سال چیست؟ پویا ناظران، کارشناس اقتصادی در گفتگویی با ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز به این سوالات پاسخ و توضیح می‌دهد که چرا نمی‌توان به بهبود اوضاع اقتصادی امیدوار بود.

از نگاه او، هیچ کدام از کاندیداهای فعلی بینش اقتصادی‌ای که با اتکا به آن بتواند تصمیم اقتصادی قاطعانه بگیرد وجود ندارد و این موضوع بر زندگی اقتصادی و معیشت مردم تاثیر خواهد داشت.

ناظران می‌گوید: اگر مذاکرات به نتیجه نرسید ما در ابتدا یک جهش ارزی خواهیم داشت که ممکن است این نرخ به سطوحی مثل نرخ پاییز پارسال برسد و آن وقت متناسب با رشد نقدینگی نوسان خواهد داشت. با این جهش ارزی تورم هم همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه درباره پیش‌بینی اوضاع اقتصادی در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات نیز توضیح می‌دهد که چرا در این سناریو هم باید انتظار تورم داشت. سومین سناریو قابل پیش‌بینی نیز دسترسی ارزی ایران مثل سال‌ ۹۴ است که به گفته ناظران، در این سناریو، هرچند نرخ ارز کاهش خواهد یافت اما این پایدار نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.