حجم ویدیو: ۴.۴۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

آینده بازار دلار و طلا / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز نهم آذر

بازار سهام در معاملات امروز روند نزولی خود را ادامه داد. بازار رمزارزها به روند صعودی برگشت. قیمت دلار روند صعودی داشت اما قیمت طلا و سکه کاهش یافتند. به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس با بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ وارد افت وارد کانال یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد شد. افت

بازار سهام در معاملات امروز روند نزولی خود را ادامه داد. بازار رمزارزها به روند صعودی برگشت. قیمت دلار روند صعودی داشت اما قیمت طلا و سکه کاهش یافتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس با بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ وارد افت وارد کانال یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد شد. افت اکثر نمادهای بورسی در حالی رقم خورد که گروه بانک سبز بود. کارشناسان این رشد را در واکنش به اخبار ابتدایی منتشر شده از مذاکرات برجام می‌دانند.

مصطفی مجد، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار در روزهای آینده گفت: بازار سهام در این مقطع زمانی خشک شده است. فروشنده‌ای در بورس نیست و خریداری هم وجود ندارد.

دلیل اصلی این موضوع فروش اوراق دولتی توسط دولت است و تا دی ماه که دولت اوراق عرضه می‌کند روند بازار به همین صورت خواهد بود.

وی افزود: از دی ماه به بعد و با پایان یافتن انتشار اوراق دولتی بازار رمق می‌گیرد. ظرفیتی که الان صرف خرید اوراق می‌شود به سمت بازار خواهد آمد. و به نظرم شاخص کل از کانال ۱٫۵ میلیون واحد نیز خواهد گذشت.

بازار طلا و ارز

قیمت دلار امروز نهم آذرماه نه در صرافی ملی کاهشی بود و نه در بازار آزاد. قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در محدوده ۲۹ هزار تومان است. آن هم در حالی که بسیاری امیدوار بودند دلار با آغاز مذاکرات ارزان شود. اما نشد.

برخی از تحلیلگران و کارشناسان بازار می‌گویند سیگنال موثر بر قیمت دلار دیگر سیاسی نیست و دلار برای حرکت خود چشم به شاخص‌های اقتصادی دارد. از جمله تورم.

این عده معتقدند افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته تحت تاثیر اخبار سیاسی و به خصوص مساله مذاکرات هسته‌ای نبوده. بلکه قیمت دلار در حال هماهنگ کردن خود با نرخ تورم است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند کاهشی داشتند و قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز سه‌شنبه ۹ آذر با ۱۸,۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۵۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۹ آذر با ۱۴۸ هزار تومان کاهش، ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان معامله شد.

اخبار مهم بازار رمزارزها

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۵۳ هزار دلار بهترین فرصت خرید بازار بود و بازار به زودی رشد خود را شروع می‌کند.

بیت‌کوین بالای محدوده مقاومت ۵۵ تا ۵۶ هزار دلار معامله می‌شود و کارشناسان عقیده دارند اولین مقاومت پیش‌روی این ارز محدوده ۶۰ هزار دلار است.

ابوالفضل قاسمی، کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد روند صعودی بیت‌کوین زمانی شروع می‌شود که سقف تاریخی قبلی شکسته شود.

اگرچه ارزهای دیجیتال متاورسی رشد زیادی کردند اما بسیاری از آلت‌کوین‌ها از رشد جاماندند و کارشناسان عقیده دارند به زودی رمان رشد آلت‌کوین‌ها شروع می‌شود.

تکنیکال بیت‌کوین

اندیکاتور مکدی در نمودار ۴ ساعته در محدوده قیمتی ۵۴ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده بود اما حالا میله‌های مکدی قوت زیادی ندارند و احتمالا این اندیکاتور به زودی سیگنال فروش صادر می‌کند.

شاخص مقاومت نسبی روی عدد ۵۵ قرار دارد اما به نظر می‌رسد این اندیکاتور به سمت منطقه اشباع خرید در حرکت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.