حجم ویدیو: ۴.۰۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۲۷ دی / پیش‌بینی بازار دلار و طلا

بازار سهام در معاملات امروز روند نوسانی داشت و در نهایت با افت شاخص همراه بود. قیمت دلار و طلا در بازار امروز روند منفی داشت. به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با حدود ۲۵۰۰ واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد قرار دارد. حجم معاملات حدود ۱۱۰۰ میلیارد

بازار سهام در معاملات امروز روند نوسانی داشت و در نهایت با افت شاخص همراه بود. قیمت دلار و طلا در بازار امروز روند منفی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با حدود ۲۵۰۰ واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد قرار دارد. حجم معاملات حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان است. خودرو، شبندر، فولاد و شپنا تا این لحظه بیشترین تاثیر مثبت و فملی بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را ثبت کردند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام گفت: شاخص بالای ۳۰۰۰ واحد مثبت است. شاخص کل به محدوده حمایتی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نزدیک شده ولی حجم و ارزش معاملات هنوز پاییین است.

وی ادامه داد: به تدریج گزارشات فصلی منتشر می‌شود و هر نمادی بر اساس گزارشات واکنش نشان می‌دهد. مثلا ذوب آهن اصفهان گزارش ۹ ماهه خود را منتشر کرد و تحت تاثیر افزایش بهای تمام شده و رشد نرخ خرید ذغال خام و کک وارداتی طبق انتظار گزارش ضعیفی داد و با صف فروش مواجه شد.

طلا و ارز

قیمت طلا از هفته گذشته روند کاهشی داشته است و قیمت طلا ۱۸ عیار کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست داد. یکی از عوامل اثرگذار در قیمت طلا، قیمت دلار است که نرخ ارز در چند روز گذشته به دلیل اثرپذیری از مذاکرات کاهشی بوده است.

اخبار مثبت مذاکرات در چند روز گذشته قیمت دلار را کاهشی کرده است. برخی از فعالان بازار ارز به دلیل مشخص نبودن قیمت قطعی دلار فعالیت خود را در بازار کاهش داده‌اند. برخی از کارشناسان عقیده دارند تا نتیجه نهایی مذاکرات مشخص نشود قیمت دلار و طلا روند با ثباتی را نخواهد داشت.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز از احتمال توقف افزایش تورم آمریکا گفت و توضیح داد: با توجه به سیاست‌های تیپرینگ آمریکا احتمال تقویت شاخص دلار وجود دارد. تقویت شاخص دلار موجب می‌شود طلا که دارایی امن به حساب می‌آید با کاهش نسبی همراه می‌شود.

او بر این عقیده است که سیاست‌های آمریکا بری کنترل تورم و کنترل نقدینگی در کشور باعث می‌شود تقاضا برای طلا کاهش یابد و این امر اونس طلا را کاهشی می‌کند که همین مساله در بازار طلا اثرگذار است.

رمزارز

بیت‌کوین در محدوده ۴۲ هزار دلار معامله می‌شود و همانطور که پیش‌بینی می‌شد بیت‌کوین نتوانست بالای ۴۳ هزار دلار تثبیت شود.

به نظر می‌رسد بعد از مدت‌ها امواج هولد بیت‌کوین نشان می‌دهد اعتقاد به نگهداری بلندمدت این ارز بیشتر شده است. منظور از نگهداری بلندمدت بیت‌کوین این است که سرمایه‌گذاران بیش از یک سال بیتا‌کوین خود را نگهداری کنند.

هند ETF بیت‌کوین را تصویب کرد و بعد از آمریکا به دومین کشوری تبدیل شد که بیت‌‌کوین را در بازار مالی خود پذیرفت.

یک نسخه از NFT فرش دستبافی که توسط زنان افغانستانی باقته شد بود در موزه هنر حاشیه خلیج فارس به حراج گذاشته شد و به قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.