حجم ویدیو: ۵.۱۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

آینده بازار اونس طلا و رمزارزها / ۶۰ ثانیه با بازارهای امروز ۴ دی

شاخص کل بورس در آغاز هفته اول دی روند صعودی خود را حفظ کرد. قیمت طلا و سکه روند نزولی داشتند. به گزارش تجارت‌نیوز، بعد از سقوط بیت‌کوین تا محدوده ۴۲ هزار دلار این ارز روندی رنج به خود گرفت و حالا در محدوده ۵۱ هزار دلار یعنی سقف کانال رنج خود معامله می‌شود. مریم محبی،

شاخص کل بورس در آغاز هفته اول دی روند صعودی خود را حفظ کرد. قیمت طلا و سکه روند نزولی داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از سقوط بیت‌کوین تا محدوده ۴۲ هزار دلار این ارز روندی رنج به خود گرفت و حالا در محدوده ۵۱ هزار دلار یعنی سقف کانال رنج خود معامله می‌شود.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بازار رمزارزها گفت: بیت‌کوین به کانال ۵۰ هزار دلار برگشته و شرایط دامیننس بیت‌کوین و اتریوم نشان می‌دهد تقاضا در بازار وجود دارد اما به دلیل ریزش بیت‌کوین تا ۴۲ هزار دلار هنوز ترس در بازار وجود دارد.

محبی عقیده دارد سناریو ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار با شرایط حال حاضر بازار کمرنگ شده اما اگر خبر بدی به بازار برسد احتمالا ریزش این ارز بعید نیست.

مریم محبی در رابطه با محدوده‌های حمایت و مقاومت بیت‌کوین گفت: بیت‌کوین یک حمایت در محدوده ۴۷ هزار دلار دارد و یک مقاومت در محدوده ۵۳ هزار دلار. اگر مقاومت ۵۳ هزار دلار به بالا شکسته شود می‌توان انتظار رشد بیت‌کوین تا محدوده ۵۷ تا ۶۰ هزار دلار را داشت اما اگر بیت‌کوین از شکستن مقاومت ناتوان باشد احتمالا به محدوده ۴۷ هزار دلار بازمی‌گردد.

این کارشناس در رابطه با فاندهای بازار گفت: اخبار منتشر شده در رابطه با خطرناک نبودن سویه جدید کرونا می‌تواند تاثیر مثبت بر ارزش دلار و تاثیر منفی بر بیت‌کوین داشته باشد.

طلا و ارز

اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌ای مخابره می‌شود که از نظر روانی تاثیر مثبتی روی بازار ارزی داشته است. از سویی دیگر با توجه به نزدیک شدن سال جدید میلادی و افزایش مسافرت‌ها، افزایش تقاضا می‌تواند در بلندمدت روی قیمت دلار تاثیر بگذارد.

حسین مریدسادات، تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص قیمت ارز می‌گوید: نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت در بازه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان‌ نوسان داشت. روز شنبه صعودی آغاز کرد اما از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در مدار اصلاح قرار گرفت و در اولین روزهای زمستان وارد فاز صعودی شد.

وی در ادامه تاکید می‌کند: دلار در هفته پیش‌رو در یک روند نوسانی نزولی قرار دارد که با توجه به اخبار ممکن است وارد فاز اصلاحی شود.

قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۸۰۹ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۱ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۲میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

روند صعودی اونس ادامه دارد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره افزایش اونس جهانی توضیح داد: امیدواری موقت به بازار اونس و افزایش تقاضا برای طلا در دو ماه ابتدایی سال میلادی یکی از عوامل افزایش قیمت اونس بود.

بورس

شاخص کل بورس امروز و در ادامه روند مثبت اواخر هفته گذشته با ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد رشد در کانال یک میلیون ۳۸۵ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب امروز به ترتیب ۱٫۹ و ۱٫۱ درصد رشد داشتند. ارزش کل معاملات بورس در پایان معاملات امروز به حدود ۴۲۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به یک ماه‌ گذشته رشد داشت.

در حالی که امروز اکثر نمادهای شاخص‌ساز بورس رشد داشتند، گروه خودرو در اکثر نمادها قرمز بود. همچنین نمادهای فارس، فملی، فولاد و شستا بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز را داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.