کد مطلب: ۷۷۸۰۲۳

در قسمت سوم میزگرد انرژی تجارت‌نیوز مطرح شد:

نفرین نفت؛ گریبان‌گیر اقتصاد ایران/ تبدیل پول قوی کارآمد به پول خرد ناکارآمد

پرداخت یارانه گرچه می‌تواند راهی برای ایجاد عدالت و افزایش رفاه جامعه باشد، اما در ایران به ترفندی پوپولیستی و سیاسی برای خرید محبوبیت از منابع کشور تبدیل شده است. از سوی دیگر، وفور منابع نفتی در ایران معمولاً دولت‌ها را از توسعه سایر صنایع و بخش‌های تولیدی برای درآمدزایی عقب نگه داشته است تا جایی که کارشناسان از این موضوع به‌عنوان نفرین نفت یاد می‌کنند. در قسمت سوم میزگرد انرژی تجارت‌نیوز به این موضوع پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «نفرین نفت»؛ این اصطلاحی است که بسیاری از کارشناسان در توصیف اقتصاد ایران به کار می‌برند. چراکه وفور منابع نفت و انرژی دولت‌ها را در طول چند دهه اخیر از توجه به تولید و سایر صنایع غافل نگه داشته‌اند.

از سوی دیگر، تصمیم‌گیران با شعار قرار دادن نفت در سفره مردم همواره به شکل‌های گوناگون سیاست‌های یارانه‌ای را به اجرا گذاشته‌اند. سیاست‌هایی که نتیجه‌ای جز تبدیل پول کلان و قوی کارآمد به پول خرد ضعیف ناکارآمد نداشته‌اند.

آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، سید حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان انرژی، حمیدرضا صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی، پیام باقری، رئیس سندیکای صنعت برق، و فرشید شکرخدایی، رئیس کمیسیون توسعه پایدار اتاق ایران، با حضور در میزگرد انرژی تجارت‌نیوز در این مورد به بحث و گفتگو پرداختند.

برای مشاهده قسمت‌های اول و دوم میزگرد انرژی تجارت‌نیوز روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

قسمت اول

قسمت دوم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.