حجم ویدیو: ۱۲.۴۱M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۱ دانلود ویدیو

اطلاعاتی که باید درباره دز چهارم واکسن کرونا بدانید

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر بهداشت در روزهای اخیر اعلام کرد که ایران وارد موج هفتم کرونا شده است. موج هفتم کرونا با شیوع زیرسویه BA۵ اومیکرون کشور به میدان آمد. زیرسویه‌ای که گفته می‌شود اگرچه شدت بیماری‌زایی آن نسبت به سویه‌های قبلی کمتر است اما سرایت‌پذیری بالاتری دارد. البته در سایر کشورها نیز این زیرسویه

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر بهداشت در روزهای اخیر اعلام کرد که ایران وارد موج هفتم کرونا شده است. موج هفتم کرونا با شیوع زیرسویه BA5 اومیکرون کشور به میدان آمد. زیرسویه‌ای که گفته می‌شود اگرچه شدت بیماری‌زایی آن نسبت به سویه‌های قبلی کمتر است اما سرایت‌پذیری بالاتری دارد. البته در سایر کشورها نیز این زیرسویه غالب است. اما آیا تزریق دز چهارم واکسن کرونا می‌تواند از افزایش ابتلا به زیرسویه BA5 جلوگیری کند؟

متخصصان می‌گویند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت دز چهارم واکسن کرونا می‌تواند از افزایش تعداد مبتلایان و بستری آنها پیشگیری کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت ، همه واکسن‌های موجود در کشور قابلیت استفاده به عنوان دز یادآور را دارند. ضمن اینکه کسانی که دز اول را هنوز دریافت نکرده‌اند، باید برای دز اول را تزریق کنند و در مراحل بعدی دزهای دیگر را تا به دز چهارم برسند.

از سوی دیگر برخی گمان می‌کنند که با دریافت واکسن دیگر به این بیماری مبتلا نمی‌شوند. متخصصان در این مورد توضیح دادند که واکسن تنها از فرم شدید بیماری که منجر به بستری و یا عوارض شدید و مرگ ناشی از آن می‌شود، جلوگیری می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.