حجم ویدیو: ۳۳.۹۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۴ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

اعترافات نگران کننده فرزین / در ۴۰ روز گذشته بانک مرکزی چقدر دلار هدر داده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، جهش قیمت دلار در روز گذشته، محمدرضا فرزین را دوباره به تلویزیون کشاند تا سیگنال‌های تازه‌ای را به بازار ارسال کند. با این حال اما معاملات امروز دلار نشان داد این بار استراتژی فرزین جواب نداده و بازار دیگر اهمیتی به حرف‌درمانی نمی‌دهد! اظهارات تازه فرزین را اما می‌توان اعترافات نگران‌کننده رئیس

به گزارش تجارت‌نیوز ، جهش قیمت دلار در روز گذشته، محمدرضا فرزین را دوباره به تلویزیون کشاند تا سیگنال‌های تازه‌ای را به بازار ارسال کند. با این حال اما معاملات امروز دلار نشان داد این بار استراتژی فرزین جواب نداده و بازار دیگر اهمیتی به حرف‌درمانی نمی‌دهد!

اظهارات تازه فرزین را اما می‌توان اعترافات نگران‌کننده رئیس کل درباره هدررفت منابع ارزی در 40 روز گذشته دانست.

به گفته فرزین در این مدت بیش از 6.5 میلیارد دلار ارز نیمایی به واردکنندگان تخصیص داده شده که نشان می‌دهد سرعت تخصیص ارز بیش از 50 درصد افزایش یافته است!

به گفته کارشناسان، نیاز ارزی کشور به طور رسمی 40 میلیارد دلار و به طور متوسط، روزانه 120 میلیون دلار است که حالا بر اساس اظهارات آقای رئیس کل، مشخص شده این میزان به 180 میلیون دلار در روز افزایش یافته است!

سرعت تخصیص ارز ارزان نیمایی در حالی افزایش یافته که اکنون فصل کاهش واردات و پایان دوره ثبت سفارش است! به معنای دیگر این ارز عملا هدر رفته و بخش بزرگی از دلار نیمایی دریافت‌شده توسط واردکنندگان به سمت مصارف شخصی منحرف شده است!

نکته بااهمیت دیگری که فرزین در صحبت‌های خود به آن اعتراف کرد، قیمت غیرواقعی دلار نیمایی است! او تاکید کرد که به قیمت دلار صرافی یعنی حدود 43 هزار تومان باور دارد و بر همین اساس تلویحا اعتراف کرده است که قیمت 28 هزار و 500 تومانی نرخ نیمایی، عددی دروغین است!

اظهارات تازه فرزین را می‌توان در واقع به معنای اعتراف به ارزان‌فروشی دلار و توزیع رانت بیش از 100 هزار میلیارد تومانی تنها در 40 روز دانست!

اما آیا با توجه به وضعیت وخیم تجارت خارجی ایران، بانک مرکزی می‌تواند همچنان به این ولخرجی ارزی و پافشاری بر سیاست‌های نخ‌نمای دستوری ادامه دهد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.