خبر مهم:

حجم ویدیو: ۴۳.۳۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۴ دانلود ویدیو

اختلاف بر سر عرضه خودرو در بورس کالا بالا گرفت

به گزارش تجارت‌نیوز، اولین بار اردیبهشت ماه امسال بود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد. در آن زمان بسیاری از مسئولان و ارگان‌ها مخالف عرضه خودرو در بورس کالا بودند اما این عرضه‌ها همچنان ادامه دارد. بر همین اساس از ابتدای سال تا به امروز بیش از ۱۵۲ خودرو در رنگ‌ها و مدل‌های

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین بار اردیبهشت ماه امسال بود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد. در آن زمان بسیاری از مسئولان و ارگان‌ها مخالف عرضه خودرو در بورس کالا بودند اما این عرضه‌ها همچنان ادامه دارد.

بر همین اساس از ابتدای سال تا به امروز بیش از 152 خودرو در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در بورس کالا عرضه شده و اگر دخالت‌ نهادهای مختلف نباشد این عرضه‌ها همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

در حال حاضر شورای رقابت و وزارت صمت دخالت‌های بسیار زیادی در عرضه خودرو در بورس کالا دارند.

این شائبه ایجاد شده است که شورای رقابت به دنبال سودی از عرضه خودرو در بورس کالاست.

مساله اساسی اینجاست که عرضه خودرو در بورس کالا با شفافیت انجام می‌شود و هیچ ارگان یا نهاد خاصی نمی‌تواند از این عرضه با دخالت یا قیمت‌گذاری دستوری سود ببرد.

در حال حاضر کارخانجات، خودرو را با یک قیمت مصوب به فروش می‌رسانند و سود حاصل از افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد به جیب دلالان می‌روند. اما زمانی که خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود سود حاصل از افزایش قیمت خودرو به جیب کارخانجات می‌رود تا به این وسیله شاهد کاهش کارخانجات باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.