حجم ویدیو: ۴۹.۲۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۰۳ دانلود ویدیو

موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان باسابقه پاسخ می‌دهد:

مشکل اصلی اقتصاد ما چیست؟ (ویدیو)

موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان باسابقه در یک گفتگوی ویدیویی (اسکایپ) با ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز به این سوال پاسخ می‌دهد که مشکل اصلی اقتصاد ما چیست؟ آیا با لغو تحریم و تغییر دولت ممکن است مشکلات فعلی اقتصاد ایران حل شود؟ غنی‌نژاد معتقد است: مشکل اصلی اقتصاد ایران پدیده «دولت‌زدگی» است. دولت در همه بازارها بدون استثنا

موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان باسابقه در یک گفتگوی ویدیویی (اسکایپ) با ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز به این سوال پاسخ می‌دهد که مشکل اصلی اقتصاد ما چیست؟

آیا با لغو تحریم و تغییر دولت ممکن است مشکلات فعلی اقتصاد ایران حل شود؟

غنی‌نژاد معتقد است: مشکل اصلی اقتصاد ایران پدیده «دولت‌زدگی» است. دولت در همه بازارها بدون استثنا دخالت می‌کند و دخالت آن در جهت مخرب است. منتها در کنار این مشکل، مشکلاتی مثل تحریم و محدودیت‌های تجاری هم وجود دارد اما حتی اگر این مشکلات رفع شود، در صورتی که طرز فکر درباره اقتصاد آزاد عوض نشود، همان مشکلات قدیمی را همچنان خواهیم داشت.

این اقتصاددان تصریح می‌کند: دولت با اقداماتی مثل قیمت‌گذاری به تولید لطمه می‌زند که در نهایت مصرف‌کننده متضرر خواهد شد. سیاستمداران برای سیاست‌های پوپولیستی خود است که می‌گویند ما بازارها را به حال خود رها نکردیم.

وی تنها یک توصیه برای دولت بعدی دارد. غنی‌نژاد خطاب به دولت آینده می‌گوید: به علم اقتصاد اعتماد و تجارت را آزاد کند و در بازار دخالت نکند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.