خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۳۴۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هوشمندسازی یارانه ها سهمیه آرد را کاهش داد؟/ اعتراض نانوایان به چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین روز بهمن ماه با تجمع نانوایان در مقابل اتحادیه صنفی‌اشان همراه شد. افزایش هزینه طبخ نان، تورم و مهم‌تر از همه کاهش سهمیه آرد، نانوایان تهران را به خیابان شریعتی کشاند. گویا آغاز فاز دوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان به مذاق برخی از نانوایان خوش نیامده است. در حالی که

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین روز بهمن ماه با تجمع نانوایان در مقابل اتحادیه صنفی‌اشان همراه شد. افزایش هزینه طبخ نان، تورم و مهم‌تر از همه کاهش سهمیه آرد، نانوایان تهران را به خیابان شریعتی کشاند. گویا آغاز فاز دوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان به مذاق برخی از نانوایان خوش نیامده است.

در حالی که طبق برنامه، در این فاز کمک‌هزینه یارانه‌ای نانوایان از 15 درصد به 30 درصد می‌رسد. اتفاقی که می‌تواند به نفع فعالان این صنف تمام شود؛ اما آن‌ها همچنان گلایه‌مند هستند. در این تجمع حرف اصلی نانوایان این بود که «یارانه نان نمی‌خواهیم». آن‌ها در واقع خواهان واقعی‌شدن نرخ نان و پرداخت مستقیم یارانه آن به مردم هستند.

ترفند جدید نان‌فروشی در طرح هوشمندسازی یارانه

در فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه ها بیش از 98 درصد نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند متصل شدند تا از هدررفت نان جلوگیری شود. با این حال تعداد محدودی از نانواها با استفاده از ترفندهایی نظیر فروش نایلون به جای نان یا استفاده از کارت‌های بانکی تکراری آرد را از شبکه خارج می‌کردند و باعث ایجاد صف‌های طویل خرید می‌شدند. بدین ترتیب علاوه بر آن‌ها، مصرف‌کنندگان نیز از طرح هوشمندسازی یارانه آرد چندان دل خوشی ندارند.

اما مسئولان وزارت اقتصاد همچنان بر این موضوع تأکید دارند که با ورود به فاز دوم اجرایی علاوه بر اینکه هزینه‌های سربار نانوایان جبران می‌شود، مردم نیز برای رسیدن به نان دیگر نیاز نیست ساعت‌ها در صف بایستند.

حال باید دید در فاز دوم دولت به اهداف خود دست می‌یابد یا دامنه اعتراضات بیشتر از آخرین روز بهمن 1401 می‌شود؟!

برای مطالعه بیشتر گزارش سهمیه آرد نانوایان را به اتحادیه کشاند را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.