حجم ویدیو: ۴.۱۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

واکنش بازار دلار و طلا به بودجه / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۲۱ آذر

بازار سهام با روند نزولی ۲۳ هزار واحدی همراه بود. قیمت دلار در صرافی‌های بانکی روند با ثباتی را داشت. قیمت طلا و سکه در بازار امروز نزولی بودند. به گزارش تجارت‌نیوز، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ درصد رشد کرده و در محدوده ۴۹ هزار دلار معامله می‌شود اما برخی از کارشناسان

بازار سهام با روند نزولی ۲۳ هزار واحدی همراه بود. قیمت دلار در صرافی‌های بانکی روند با ثباتی را داشت. قیمت طلا و سکه در بازار امروز نزولی بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ درصد رشد کرده و در محدوده ۴۹ هزار دلار معامله می‌شود اما برخی از کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین بیشتر ریزش می‌کند.

شاخص دلار مقاومت محدوده ۹۴/۸۹ را پشت سر گذاشته و این می‌تواند سیگنالی برای ریزش قیمت بیت‌کوین باشد.

ابوالفضل قاسمی، کارشناس بارارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اگر خبر بدی برای بازار نباشد بیت‌کوین از محدوده ۴۰ هزار دلار بیشتر ریزش نمی‌کند اما تا زمانی که سقف قبلی شکسته نشود یک روند رنج داریم و ممکن است این روند رنج ۶ ماه طول بکشد.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظرم بیت‌کوین می‌تواند تا ۴۰ هزار دلار بریزد. اما این نمی‌تواند پایان روند صعودی باشد و فقط زمان رشد بیت‌کوین را عقب می‌اندازد.

این روزها اخبار بد برای بازار رمزارزها زیاد است و برخی از کارشناسان عقیده دارند ممکن است اصلاح بیت‌کوین کمی زمان‌بر شود.

بودجه بورس را منفی کرد

کارشناسان عقیده دارند دغدغه این روزهای بورس لایحه بودجه و بحث مذاکرات برجام است که هیچکدام سیگنالی مثبتی برای بورس ندارد.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل منفی شدن بورس امروز گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ و سیگنال‌های منفی مذاکرات دلیل ریزش بورس هستند اما به نظرم بازار تا چند روز آینده متعادل‌تر می‌شود اما بازار هنوز شیب نزولی دارد.

فرهادی در رابطه با تاثیر لایحه بودجه بر بورس گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ زیاد به بازار سهام توجه نشده و نرخ سوخت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دیگر با تخفیف محاسبه نمی‌شود.

در بودجه سال ۱۴۰۰ نرخ سوخت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها با ۷۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شد که این تخفیف باعث افزایش سود شرکت‌های بورسی و رشد سهام این شرکت‌ها شده بود اما این تخفیف در سال ۱۴۰۱ دیگر محاسبه نمی‌شود و این موضوع می‌تواند سود شرکت‌های بورسی را کاهش دهد.

طلا و ارز

اونس جهانی طلا در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در پایین‌تری نرخ به یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز یکشنبه ۲۱ آذر با ۵ تومان کاهش، ۲۷,۶۹۰ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۶۹۸ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۶۷۷ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

آیا برجام، دلار را ارزان می‌کند؟

قیمت دلار این روزها نوسانات زیادی دارد و هر سیگنال منفی از مذاکرات، بازار را با تلاطم مواجه می‌کند. در چنین شرایطی تاثیر برجام بر دلار چیست؟ حجت‌ قندی، اقتصاددان معتقد است احیای برجام، در درازمدت دلار را ارزان نمی‌کند. او در عین حال می‌گوید: «دلار» در ایران به موجودی مقدس تبدیل شده و حساسیت نسبت به قیمت آن باید کاهش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.