حجم ویدیو: ۱۵.۹۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۶ دانلود ویدیو

واکنش نوبلیست اقتصاد به بحران در بازار رمزارزها

پل کروگمن، برنده جایزه نوبل اقتصاد اخیرا با انتشار یادداشتی در مجله نیویورک تایمز مواضع تندی علیه بازار رمزارزها و بحران صرافی‌های ارز دیجیتال اتخاذ کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پل کروگمن، برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۰۸ به تازگی نظرات خود درباره بحران صرافی FTX، قوانین نظارتی بر دنیای رمزارز‌ها و آینده این بازار را مطرح کرده است.
این اقتصاددان که یکی از مهمترین نظریه‌پردازان علم اقتصاد در دنیا به شمار می‌رود، می‌گوید: مشکلات اخیری که برای شرکت‌ها و صرافی‌های کریپتو مانند FTX به وجود آمد و این مسئله که قیمت رمزارزها در سال ۲۰۲۲ نوسانات شدیدی داشت، همگی نشان دهنده نیاز این بازار به ساماندهی و نظارت است.
هرچند که کروگمن مقررات بیش از حد محدود ‌کننده را به عنوان عامل نابودکننده بازار قلمداد می‌کند. اما به باور این نوبلیست اقتصاد وضعیت کنونی بازار کریپتو خطرات بسیاری دارد که دامن اقتصادهای جهان را خواهد گرفت.
استاد سابق دانشگاه پرینستون به تازگی در مجله نیویورک‌تایمز، مطلبی تحت عنوان «دنیای رمزارزها به خط پایان رسید؟» را منتشر کرده که ترس برخی از فعالان بازار کریپتو را در پی داشته است.


برنده نوبل اقتصاد همچنین به مسائل پیرامون صرافی‌های رمزارز نیز اشاره کرد که در واکنش به بحران‌های اخیر با قوانین نظارتی زیادی مواجه شده‌اند. او وجود صرافی‌ها را به کلی زیر سوال برد، چرا که در وایت‌پیپر بیت‌کوین از این رمزارز به عنوان وسیله پرداخت همتا به همتا یاد شده تا حضور واسطه‌ها از میان برداشته شود.
به اعتقاد کروگمن اگر قیمت بیت‌کوین به صفر نزدیک شود (که این احتمال نیز وجود دارد)، امکان به حاشیه رفتن بازار رمزارزها در کوتاه مدت وجود دارد. طبق تحلیلی که نیویورک تایمز از وی منتشر کرده می توان نظرات وی را در یک جمله خلاصه کرد: توکن‌های دیجیتال بی‌معنی، بی‌ارزش بوده و ابزاری برای فعالیت‌های مجرمانه هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.