کد مطلب: ۷۱۵۳۳۴

جولان آنفلوآنزا در سایه بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی

جولان آنفلوآنزا در سایه بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فروکش کردن کرونا در سال جاری و عدم استفاده مردم از ماسک و بازگشایی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش یافته‌ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین‌اللهی در پایان سفر به قم در جمع خبرنگاران، به آغاز فصل سرما و افزایش روند بیماری‌های تنفسی اشاره و اظهار کرد: در فصل سرد آنفلوانزا و سرماخوردگی شیوع بیشتری پیدا می‌کند؛ اما طی دو سال اخیر به علت استفاده از ماسک از سوی مردم آمار ابتلا به آنفلوانزا کم بوده است.

به نقل از ایرنا، وی پیشگیری را مهم‌ترین عامل مقابله با آنفلوانزا دانست و ادامه داد: توصیه بنده به افرادی که دارای بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت و ضعف عمومی هستند و نیز سالمندان این است که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا به تعداد کافی در کشور موجود است، بیان کرد: کسی که مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی شده حتماً از حضور در اماکن پرجمعیت و ارتباط با دیگران خودداری کند و با استراحت و خوردن مایعات گرم به درمان بیماری بپردازند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: سرماخوردگی و آنفلوانزا نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی ندارد و با خوردن مایعات گرم و استراحت می‌توان این بیماری را درمان کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.