کد مطلب: ۳۴۴۶۱۴

تجارت‌نیوز برررسی کرد:

بازیگران اصلی بورس در هفته اخیر / بازدهی بسیار ناچیز سهامداران بازار سرمایه

بازیگران اصلی بورس در هفته اخیر / بازدهی بسیار ناچیز سهامداران بازار سرمایه

شاخص بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت روزهای پرنوسانی را پشت سر نگذاشت و با آرامش حاکم بر بورس در مجموع شاخص کل توانست 766 واحد رشد کند.

روز شنبه با وجود بهبود قیمت‌های جهانی، بازار شاهد رشد کم رمقی بود که می‌توان علت اصلی را اتفاقات سیاسی از جمله اظهار ناامیدی مقامات عالی کشور از اروپا دانست.

همچنین همزمان با این اتفاقات شاهد رشد سریع نرخ ارز و طلا در دو هفته اخیر بوده‌ایم. بالا رفتن ریسک سیاسی بر ارزش پول ما ارزش منفی داشته است.

در این روز شاخص کل با رشد کند 100 واحدی نتوانست وارد کانال 165 هزار واحدی شود، اما پس از مدت‌ها انتظار سهامداران، مجوز افزایش قیمت خودرو بالاخره صادر شد که مهم‌ترین اتفاق بازار بورس بود، خبری که موجب صف خرید برخی نمادهای خودرویی شد.

1 12

موثرترین صنایع بورس در روز شنبه 22 دی ماه سال 1397

یکشنبه، شاخص کل بورس تهران پس از گذشت 10 روز با افت مواجه شد. مهم‌ترین اتفاق روز یکشنبه، عرضه اولیه سهام زدشت در بورس اوراق بهادار بود که با استقبال بیش از 300 هزار فعال بازار سرمایه مواجه شد.

1 13

موثرترین صنایع بورس در روز یکشنبه 23 دی ماه سال 1397

نمادهای خودرویی که با صدور مجوز افزایش قیمت روند رو به رشدی را در پیش گرفته بودند، روز دوشنبه با یک عقبگرد از رشد بازماندند، به طوری که بیشترین عرضه متعلق به نماد خساپا و زیان‌ده‌ترین صنعت نیز مربوط به گروه خودرویی بود.

در این روز معاملات در نمادهای بانکی وضعیت بهتری داشت. معاملات در گروه پالایشی نیز مثبت بود، شرکت‌های این گروه تعدیل مثبت سود خود را که ناشی از افزایش نرخ فروش بوده هنوز منتشر نکرده‌اند و بازار منتظر تعدیل مثبت خوب مجموعه شرکت‌های این صنعت است.

1 14

موثرترین صنایع بورس در روز دوشنبه 24 دی ماه سال 1397

اما روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس بالاخره از مقاومت 165 هزار واحدی عبور کرد که از نگاه برخی کارشناسان بازار سرمایه ، با عبور شاخص کل از مقاومت ۱۶۵ هزار واحدی، شرایط بازار بسیار جالب خواهد شد.

معاملات در این روز در گروه پالایشی‌ها مثبت بود که به نظر می‌رسد ناشی از نرخ فروش است. نماد شبریز بهترین معاملات را داشت. شپنا هم مورد استقبال فعالان بازار بود.

با توجه به پیش‌بینی‌های عدم کاهش قیمت نگران‌ کننده نفت در بازه میان مدت و اخبار رسیده از احتمال کاهش تولید نفت عربستان و روسیه در آینده نزدیک سهامداران شرکت‌های پالایشی نگرانی چندانی ندارند.

1 15

موثرترین صنایع بورس در روز سه‌شنبه 25 دی ماه سال 1397

در آخرین روز معاملاتی هفته چهارشنبه بانکی‌ها با بالاترین میزان ارزش معاملات خود در صدر برترین صنعت قرار گرفت و یکی از پربازده‌ترین گروه‌های بورسی بود.

مهمترین شایعه‌ای که این هفته در خصوص گروه بانکی‌ها مطرح بود و توانست به رشد آن‌ها کمک کند خبر مربوط به اعمال تسعیر نرخ ارز بود که سهامداران درانتظار موافقت بانک مرکزی با اعمال تسعیر ارز بانک‌ها با دلار نیمایی هستند.

همچنین به دلیل درجا زدن قیمت نفت و تاثیر آن بر عملکرد معامله‌گران، نمادهای پالایشی نتوانستند شاهد رشدی قابل توجه در قیمت‌های خود باشند و اغلب در محدوده مثبت و منفی معامله شدند.

1 16

موثرترین صنایع بورس در روز چهارشنبه 26 دی ماه سال 1397

در مجموع در هفته‌ای که گذشت فضای خوبی بر بورس تهران حاکم بود و شاخص کل توانست 766 واحد رشد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.