خبر مهم:

کد مطلب: ۸۷۰۹۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش کلاهبرداری‌ها خدمات ارز دیجیتال یک بانک بریتانیایی را متوقف کرد

افزایش کلاهبرداری‌ها خدمات ارز دیجیتال یک بانک بریتانیایی را متوقف کرد

بانک چیس بریتانیا تصمیم گرفته تا خدمات ارز دیجیتال خود را به منظور کاهش کلاهبرداری‌ها متوقف کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نئوبانک چیس بریتانیا در اطلاعیه جدیدی اعلام کرده است که پرداخت‌های ارز دیجیتال خود را از شانزدهم اکتبر متوقف می‌کند.

دلیل این اقدام، افزایش حجم کلاهبرداری‌های رمز ارزی بوده که مشتریان بریتانیایی را هدف قرار داده است. بانک جی پی مورگان در بریتانیا امکان جابه‌جایی پول از حساب‌های چیس را به دیگر شرکت‌های ارز دیجیتال ممنوع می‌کند. همچنین، در صورت انجام معاملات ارز دیجیتال با کارت‌های نقدی چیس، دارایی کاربر بلوکه می‌شود.

رد پرداخت‌های رمزارزی

بر اساس ایمیل ارسال شده به مشتریان بانک چیس بریتانیا که به‌عنوان یکی از بانک‌های زیرمجموعه جی‌ پی مورگان فعالیت خود را از سپتامبر 2021 در این کشور آغاز کرده بود، همه فعالیت‌ها و خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال در این بانک از اکتبر سال جاری، غیرفعال می‌شود و کاربران این بانک باید از دیگر حساب‌های بانکی خود برای خرید و معاملات ارز دیجیتال استفاده کنند.

بانک چیس در این ایمیل چنین توضیح داده است: «در صورتی که احساس کنیم شما پرداختی مربوط به دارای‌های رمزارزی داشته باشید، آن را رد (decline) خواهیم کرد.»

سخنگوی بانک چیس اعلام کرده است که این شرکت با افزایش حجم اسکم‌ها (کلاهبرداری‌‌ها) در بریتانیا مواجه شده است و به‌همین دلیل تصمیم گرفته است تا فعالیت‌های ارز دیجیتال با کارت‌های این بانک را متوقف کند.

عدم سرویس‌دهی بانک‌های بریتانیا برای خدمات ارز دیجیتال

پیشنهاد مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) برای ایجاد ارتباط میان بانک‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز در این کشور، موفقیت‌آمیز نبوده است، چرا که بسیاری دیگر از بانک‌های بریتانیا مانند HSBC، نیشن واید، سانتاندر و ناتوست همگی پرداخت‌های اعتباری به صرافی بایننس را مسدود کرده‌اند.

از همین لحاظ، پیدا کردن بانکی در بریتانیا که با بازار ارز دیجیتال سازگار باشد، عملا غیرممکن شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.