کد مطلب: ۸۹۱۰۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتهام SEC به صرافی کراکن برای فعالیت‌های غیرقانونی

اتهام SEC به صرافی کراکن برای فعالیت‌های غیرقانونی

نبرد حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به کراکن برای انجام معاملات اوراق بهادار ثبت نشده آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صرافی رمزارز کراکن اقدام قانونی انجام داده و آن را به انجام فعالیت‌های غیرقانونی و ارائه خدمات معاملات و تراکنش‌های رمزارزی ثبت نشده متهم کرده است. در شکایتی که در دادگاه منطقه شمال کالیفرنیا ثبت شده، SEC  شرکت‌های مادر کراکن، Payward Ventures, Inc و Payward Trading Ltd را هدف قرار داده و ادعا کرده است که کراکن بدون ثبت نام به عنوان بروکر، دیلر، بورس و نهاد تسویه‌کننده، به فعالیت‌های خود ادامه داده است.

موضع SEC در قبال صرافی‌های رمزارزی ثبت نشده

طبق شکایت  SEC، کراکن در حالی که به عنوان یک بروکر، دیلر و نهاد تسویه‌کننده برای اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری شده فعالیت می‌کند، هیچ‌گونه ثبت نامی در SEC انجام نداده است. کراکن با این اقدام، خطراتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و میلیاردها دلار از طریق کارمزد و درآمد معاملات از سرمایه‌گذاران بدون رعایت یا حتی توجه به الزامات قوانین اوراق بهادار ایالات متحده که برای حمایت از سرمایه‌گذاران طراحی شده‌اند، به دست آورده است.

علاوه بر این، SEC  اظهار داشته است که شرک کراکن با ترکیب دارایی‌های کریپتوی کاربران و سرمایه‌گذاران خود با دارایی‌های شرکتی، خطرات قابل توجهی ایجاد کرده است. SEC  ادعا کرده است که کراکن در بعضی مواقع دارایی‌های رمزارزی مشتریان به ارزش بیش از 33 میلیارد دلار را نگه داشته است، اما این دارایی‌های رمزارزی را با دارایی‌های خود مخلوط کرده است.

این اقدام علیه کراکن منعکس‌کننده شکایات مشابه SEC علیه سایر صرافی‌های بزرگ رمزارزی مانند بایننس و کوین‌بیس و همچنین پرونده اخیر علیه بیترکس است که منجر به ورشکستگی و توقف فعالیت‌های آن در ایالات متحده شد.

پاسخ کراکن به اتهامات SEC

کراکن در پاسخ به شکایت  SEC، در یک پست، اتهامات را رد کرده است. این صرافی تأکید کرده است که شکایت SEC هیچگونه تقلب، دستکاری بازار، ضرر مشتریان به دلیل هک شدن یا نقض امنیت و هیچگونه نقض وظایف امانتداری صرافی را ادعا نمی‌کند. در عوض، کراکن استدلال می‌کند که SEC یک استدلال فنی ارائه داده است: که کسب و کار کراکن به دلیل پشتیبانی از دارایی‌های دیجیتالی که در واقع قراردادهای سرمایه‌گذاری هستند، به مجوزهای ویژه اوراق بهادار نیاز دارد.

شرکت همچنین تأکید کرد که هیچگونه وجوه مشتری گم نشده و هیچ ضرری اتفاق نیفتاده و یا احتمال وقوع آن وجود ندارد و این به اصطلاح ادعای SEC چیزی جز هزینه‌کرد کارمزدی که کراکن قبلاً به دست آورده نیست.

دیو ریپلی، مدیرعامل کراکن نیز با اتهامات SEC مخالفت کرده و حمایت خود را از اقدامات کنگره برای حل عدم شفافیت قانونی در ایالات متحده در مورد عملیات رمز ارزی نشان داده است. این نبرد حقوقی نمایانگر تنش‌های مداوم بین نهادهای رمزارزی و ارگان‌های نظارتی است و نیاز به چارچوب‌های قانونی روشن‌تر در فضای پرتحول ارز دیجیتال را نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.