کد مطلب: ۸۹۰۱۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ساندرو هم به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست/ اهمیت کیفیت بیش از آپشن

ساندرو هم به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست/ اهمیت کیفیت بیش از آپشن

رنو ساندرو یکی از معدود محصولات فرانسوی بازار ایران محسوب می‌شود که تا قبل از اعمال تحریم‌های خودرویی توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ می‌شد. اما چه عاملی باعث شد تا این خودروی اقتصادی به بالای یک میلیارد تومان برسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پارس خودرو پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی صنعت خودرو و پس از چندین سال مونتاژ موفق در زمینه رنو لوگان (تندر 90)، تصمیم به مونتاژ محصول دیگری از این شرکت با نام رنو ساندرو گرفت.

رنو ساندرو استپ وی، نسخه کراس یا مرتفع‌تر رنو ساندرو به شمار می‌رود که بین سال‌های 1395 تا 1399 توسط پارس خودرو مونتاژ می‌شد. این خودرو نیز همانند تندر 90، به دلیل کیفیت بالا و کم استهلاک بودن، از همان ابتدای ورود به بازار بسیار پرطرفدار بود. اما گویا اخیراً انواع رنو ساندروهای موجود در بازار با قیمت‌های عجیب و غریب معامله می‌شوند.

پرواز رنو ساندرو بر مدار یک میلیارد و 100 میلیون تومان

با نگاه به آگهی فروش مربوط به انواع رنو ساندرو، می‌توان متوجه شد که این خودرو، قیمت پایینی ندارد. باید توجه داشت که تندر 90 و ساندرو جزو اقتصادی‌ترین محصولات شرکت رنو در زمان تولید بودند که اکنون دیگر تولید نمی‌شوند.

رنو ساندرودر میان قیمت‌های فوق می‌توان به وضوح مشاهده کرد که محصولات ساندرو استپ‌وی کم کارکرده و مشابه صفر، غالباً در محدوده یک میلیارد تومان و گاهی اوقات تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده‌اند. چنین نرخی برای خودرویی که در ابتدای ورود به بازار، حدود 70 میلیون تومان قیمت داشت، واقعاً عجیب و غیرقابل تصور است. اما دلیل این امر چیست؟

مردم حاضر به پرداخت مبلغ بالاتر برای خودروی باکیفیت هستند

این نکته که قیمت خودرو طی سال‌های اخیر همانند اغلب محصولات دیگر، افزایش سرسام‌آوری را تجربه کرد، غیرقابل انکار نیست؛ اما باید توجه داشت که محصولات رنو در بازار خودروهای مونتاژی، بیش از هر خودروی دیگری دچار افزایش قیمت شده است.

البته که طی آن سال‌ها، چندان خبری از مونتاژ گسترده محصولات چینی نبوده و برخی از محصولات کره‌ای و فرانسوی به صورت محدود در داخل کشور مونتاژ می‌شد.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل اینکه ساندرو و دیگر محصولات مونتاژی رنو داخل کشور از چنین قیمت بالایی برخوردارند، کیفیت بالای این محصولات نسبت به دیگر خودروهای بازار است. به این ترتیب می‌توان فهمید که مردم، برای خودروی باکیفیت حاضر به پرداخت مبالغ بالاتر هستند، ولو اینکه آن خودرو از آپشن و طراحی قابل قبولی نیز برخوردار نباشد.

در بازار فعلی، با مبلغ یک میلیارد تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان می‌توان انتخاب‌های دیگری از چینی‌های مونتاژی داشت. آریزو 5 جدید، ریسپکت پرایم و چانگان CS35 پلاس از جمله خودروهای چینی بازار بوده که هم از لحاظ امکانات رفاهی و هم از لحاظ طراحی، قابل مقایسه با خودرویی همانند ساندرو نیستند؛ اما به دلیل کیفیت پایینی که دارند، در یک رده قیمتی با این خودروی فرانسوی قرار می‌گیرند.

برای اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.