کد مطلب: ۸۹۱۵۷۲

سایپا قیمت پراید وانت را افزایش داد

سایپا قیمت پراید وانت را افزایش داد

گروه خودروسازی سایپا در آذرماه 1402، قیمت پراید وانت را به میزان 20 میلیون تومان افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس ابلاغیه‌ای که این خودروساز به نمایندگی‌هایش ارسال کرده است، اکنون سایپا 151 یا همان پراید وانت با قیمت 259 میلیون تومان به فروش خواهد رسید. تا پیش‌از این، قیمت سایپا 151 معادل 239 میلیون تومان بود.

البته باید خاطرنشان کرد که این قیمت مربوط به سایپا 151 با کفی اتاق بار یا لاینر است. این خودرو هم‌اکنون در بازار آزاد با قیمت 271 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ بنابراین اقدام سایپا قدمی برای نزدیکی نرخ بازار و کارخانه وانت پراید محسوب خواهد شد.

تغییرات قیمت وانت پراید در آذرماه 1402:

قیمت پراید وانت

پراید وانت یا سایپا 151، ارزان‌ترین خودروی تجاری بازار ایران به شمار می‌آید. همچنین این خودرو تنها بازمانده خانواده پراید است که همچنان به تولید می‌رسد. قیمت‌گذاری خودروهای تجاری نیاز به دخالت شورای رقابت ندارد و بنابراین خودروسازان می‌توانند هر زمان که بخواهند، بهای خودروهای تجاری را افزایش دهند. همچنین رویه فروش این خودروها جدا از خودروهای سواری در جریان است. درنتیجه خودروساز می‌تواند هر تعداد خودرو تجاری را که می‌خواهد، به قیمت مطلوب خود بفروشد. مشتریان نیز بدون محدودیت قادر به خرید این خودروها هستند. علاوه‌براین، امکان عرضه خودروهای تجاری در بورس کالا وجود دارد، درحالی‌که خودروهای سواری قابلیت عرضه در بورس کالا را ندارند.

پراید وانت همانند نسخه‌های سدان این خودرو،‌ به موتور چهارسیلندر هشت‌ سوپاپ 1.3 لیتری مجهز است که سایپا آن را M13 می‌نامد. این پیشرانه حداکثر 71 اسب‌بخار قدرت و 108 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. وزن سایپا 151 نیز 900 کیلوگرم است که تفاوتی با نسخه سدان این خودرو ندارد. تولید سایپا 151 از سال 1393 آغاز شده است و به‌نظر می‌رسد که سال 1403، واپسین دوره تولید این خودرو خواهد بود. سایپا اخیراً وانت پراید را به آپشن دی‌لایت و چراغ پوزیشن لایت مجهز کرده است که آن را سایپا 151 تیپ DA‌ می‌نامد.

 

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.