فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۲۴۲

تتر از ماتریکس خارج شد

تتر از ماتریکس خارج شد

تتر در این هفته طبق معمول بیشتر از سایر اقلام بازار ارز نوسان کرد، بازدهی آن بیشتر از دلار و درهم بود وبا رشد هفتگی ۶ برابری نسبت به دلار از ماتریکس ‌خارح شد.

به گزارش تجارت نیوز،

بازار ارز و طلا در هفته جاری روند افزایشی داشت ولی شرایط برای بازار طلا بهتر از بازار ارز رقم خورد.

دلار و درهم امارات در هفته جاری نوسان محدودی داشت و بیشتر درجا زدند، درهم امارات در این هفته افزایش ۸۰ تومانی را ثبت کرد و حباب آن از محدوده منفی ۲۵ تومان به به محدوده۶۷ تومان رسید.

صعود طلا ولی در این هفته بیشتر تحت تأثیر انتظارات بود چرا که طلای جهانی و دلار دو‌عاملی هستند که ارزش ذاتی طلا را تعیین می‌کنند. اونس جهانی طلا در پایان هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل پایین تر ایستاده و دلار تهران هم نوسان کمتری را ثبت کرده است ولی حباب اقلام سکه در پایان هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل رشد کرده است.

IMG_20240830_103154_003

تتر در این هفته طبق معمول بیشتر از سایر اقلام بازار ارز نوسان کرد، بازدهی آن بیشتر از دلار و درهم بود وبا رشد هفتگی ۶ برابری نسبت به دلار از ماتریکس ‌خارح شد.

 در ابتدای هفته بیت کوین رشد کرد، و با افزایش تقاضا برای بیت کوین عرضه تتر افزایش یافت و قیمت آن اصلاح شد. تتر زبان مشترک بازار رمزارزها با اقتصاد بیرون است و واحد پولی دنیای ارزهای دیجیتال است که موقعیت نقدشوندگی را در میان رمزارز‌ها و دنیای بیرون حفظ میکند. غالبا در روندهای صعودی بیت کوین تقاضا برای بیت کوین رشد میکنند و صاحبان تترر با عرضه دلار دیجیتال خود بیت کوین می‌خرند که چون در این شرایط عرضه تتر زیاد میشود قیمت آن کاهش می‌یابد در ابتدای این هفته با ایجاد اختلاف میان دلار تهران و تتر، نوسان گیران از گپ ایجاد شده استفاده کردند و تقاضای خرید تتر رشد کرد در روزهای پایان هفته هم بیت کوین سقوط کرد که این مسئله زمینه بیت کوین و تقاضای بیشتر تتر را رقم زد که در نهایت باعث شد تا تتر در این هفته نوسان بیشتری را نسبت به دلار تجربه کند و رشد بیشتری را ثبت کند.

در این هفته سکه امامی در محدوده ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کار خود را آغاز کرد و رشد ۱.۶ درصدی را ثبت کرد. در پایان هفته حباب آن در محدوده ۱۸ درصد قرار گرفت پایین ترین حباب سکه در این هفته حدود ۱۷.۵ درصد بوده است.

سکه گرمی در هفته جاری بیشترین افزایش قیمت در میان اقلام بازار طلا و سکه را ثبت کرد و با افزایش ۲.۸ درصدی پرچمدار هفته بود.

 در ماه محرم و صفر مراسم عروسی برگزار نمی‌شود و بازارها در رکود هستند ولی در روزهای پایانی ماه صفر انتظارات تغییر میکند و غالبا انتظار بهبود شرایط در بازار طلا تقویت می‌شود به همین خاطر وضعیت بهتر طلا نسبت به ارز با توجه به باوری که از قبل وجود دارد منطقی است.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.