کد مطلب: ۸۵۹۶۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورشکستگی مشاغل در اتحادیه اروپا رکورد زد/ کدام بخش‌ها بیشتر متضرر شدند؟

ورشکستگی مشاغل در اتحادیه اروپا رکورد زد/ کدام بخش‌ها بیشتر متضرر شدند؟

آخرین داده‌ها نشانه‌ای بد از سلامت اقتصادی اروپاست. آمار و ارقام نشان می‌دهند که ورشکستگی‌های تجاری در اتحادیه اروپا به رکورد بالایی رسیده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، عرفان حاج‌محمدی : بر اساس گزارش آژانس آمار رسمی اتحادیه اروپا، یورواستات، تعداد مشاغلی که در سه ماهه دوم سال 2023 نسبت به سه ماهه اول اعلام ورشکستگی کرده‌اند، 8.4 درصد رشد داشته که آن هم ناشی از مشکلات در بخش غذا و مسکن است.

به نقل از یورونیوز ، تعداد اعلامیه‌های ورشکستگی در میان مشاغل اتحادیه اروپا در سه ماهه چهارم سال 2022 به میزان قابل توجهی (26.8 درصد در مقایسه با سه ماهه قبل) افزایش یافت و به بالاترین سطح از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها در سال 2015 رسید.

آمار و ارقام چه می‌گویند؟

با نگاهی ویژه به آمار ورشکستگی‌ بر اساس فعالیت، همه بخش‌ها افزایشی را در تعداد ورشکستگی‌ در سه ماهه چهارم سال 2022 در مقایسه با سه ماهه قبل ثبت کردند.

این ارقام به این معنی است که ورشکستگی‌ها برای ششمین سه ماهه متوالی افزایش یافته که از زمان شروع جمع‌آوری داده‌های یورواستات در سال 2015 مشاهده نشده است.

همچنین، ادعای ورشکستگی در سه ماهه چهارم سال 2022 به بالاترین سطح خود رسید، زیرا حمایت دولتی به دلیل همه‌گیری کووید به آرامی قطع شد.

کمیسیون اروپا برای اولین بار در آوریل 2020 بیش از هشت میلیارد یورو تامین مالی را اعلام کرد که به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​در سراسر بلوک کمک می‌کند.

در حالی که بسته‌های کمکی و طرح‌های متعاقب آن بنگاه‌ها را از سقوط‌های شدید مالی در امان نگه داشت، عملکرد آن‌ها پس از کاهش محدودیت‌ها امیدوارکننده نبوده است.

تعداد مشاغلی که اعلام ورشکستگی کرده‌اند از سه ماهه دوم سال 2023 به رشد خود ادامه داده‌اند و بدهی‌های ملی نیز افزایش یافته است.

حمل و نقل و ذخیره‌سازی (72.2 درصد)، خدمات اقامتی و غذایی (39.4 درصد) و آموزش، بهداشت و فعالیت‌های اجتماعی (29.5 درصد) از جمله فعالیت‌هایی بوده‌اند که بیشترین افزایش تعداد ورشکستگی‌ها را در سه ماهه چهارم سال 2022 نشان می‌دهند.

در حالی که مشاغل از سمت تمام بخش‌های اصلی شاهد افزایش ورشکستگی بودند، به نظر می رسید بخش غذا و مسکن بیشترین مشکل را داشته باشد.

خدمات اسکان و غذا شاهد افزایش 23.9 درصدی در تعداد شرکت‌هایی بود که ورشکسته می‌شوند، کاهشی که عمدتا به چالش‌های ناشی از بحران هزینه زندگی نسبت داده می‌شود. این افزایش 82.5 درصدی در مقایسه با سه ماهه پایانی قبل از محدودیت‌های همه‌گیری است.

در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2019 قبل از همه‌گیری، تعداد اعلام ورشکستگی در سه ماهه چهارم سال 2022 در اکثر بخش‌های اقتصاد بیشتر بود. بیشترین افزایش تعداد ورشکستگی‌ها، در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2019، در بخش خدمات اقامتی و غذایی (97.7 درصد) و حمل و نقل و ذخیره‌سازی (85.7 درصد) ثبت شده است.

تعداد اعلام ورشکستگی در سه ماهه چهارم سال 2022 در مقایسه با سه ماهه چهارم قبل از همه‌گیری سال 2019 تنها در سه بخش اقتصاد کمتر بوده است؛ صنعت (17.6- درصد)، ساخت‌وساز (9.2- درصد) و اطلاعات و ارتباطات. (4.0- درصد).

نرخ‌های بهره بالا ریسک‌پذیری را کم کرده

تعداد ثبت‌نام‌های تجاری جدید و اعلامیه‌های ورشکستگی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که افزایش نرخ‌های بهره که در دستور کار فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا قرار دارد باعث این موضوع شده که بنیان‌گذاران کسب‌وکار به اندازه قبل برای آغاز تجارت خود مشتاق نباشند.

ورشکستگی

خط آبی: ثبت کسب‌وکار جدید خط قرمز: ورشکستگی‌ها

هنگامی که صحبت از ثبت مشاغل جدید می‌شود، در سه ماهه چهارم سال 2022 نسبت به سه ماهه قبل اندکی کاهش به میزان 0.2 درصد مشاهده می‌شود.

افزایش شدید شرکت‌های ورشکسته نیز به یک ناهنجاری در بخش حمل و نقل و ذخیره‌سازی تبدیل شده که به طور مستقیم تحت تأثیر افزایش قیمت‌های انرژی قرار گرفته است.

در آخرین ارقام، تنها 2 بخش صنعت و ساخت و ساز نسبت به سه ماهه آخر سال 2019 تعداد کمتری ثبت ورشکستگی را حفظ کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.