کد مطلب: ۸۶۰۰۶۲

درآمدهای مالیاتی ۵ ماهه اول سال اعلام شد

درآمدهای مالیاتی ۵ ماهه اول سال اعلام شد

براساس اعلام سازمان مالیاتی، درآمدهای مالیاتی پنج ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان امور مالیاتی کشور جزئیات درآمدهای مالیاتی پنج ماهه سال جاری را اعلام کرد؛ در پنج ماهه سال‏جاری در مجموع بالغ بر 282 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (185 هزار میلیارد تومان)، رشد 52 درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق نود درصدی (90%) را نشان می دهد.

بنابر این گزارش، در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از 180 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‏‏ی مستقیم وصول شده که مشتمل بر مالیات بر اشخاص حقوقی با 111 هزار میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها با 57 هزار میلیارد تومان، مالیات بر ثروت با 12 هزار میلیارد تومان می باشد. همچنین در پنج ماهه سال جاری، بیش از 101 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول گردیده است.

براساس گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، در طی یک ماه (مردادماه سال جاری) بیش از 65 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود 41 هزار میلیارد تومان)، رشد 59 درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق صد و شش درصدی (106%) را نشان می دهد و از کل وصولی یک ماهه، بیش از 47 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‏‏های مستقیم و بیش از 18 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول گردیده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم با هزار بدبختی زندگی می کنن.
    این مالیات ها برای چیه ؟پول نفت و گاز و محصولات پتروشیمی و صادرات غیر نفتی کجا میره ؟
    اینها مگه اموال عمومی نیست ؟ چرا دولت و هیچ نهادی به مردم بابت خرج این اموال به مردم گزارش نمیدن ؟
    این مالیات ها و گرانی ها کمر مردم رو میشکنه.