خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۲۴۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام بانک‌ها بالاترین نرخ سود بانکی را پرداخت می‌کنند؟

کدام بانک‌ها بالاترین نرخ سود بانکی را پرداخت می‌کنند؟

تورم‌های بالا در اقتصاد کشور باعث شده است که مردم تمایلی به سپرده‌گذاری با نرخ‌های مصوب نداشته باشند و بانک‌ها با ترفندهای مختلف سود بانکی بیشتری به مشتریان خود پرداخت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهمن ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مصوبه شورای پول و اعتبار درباره اصلاح نرخ سود سپرده و تسهیلات را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به این ترتیب حداکثر نرخ سود بانکی به 22.5 درصد برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید سه ساله افزایش یافت.

با این حال، تورم‌های بالا در اقتصاد کشور باعث شده است که مردم تمایلی به سپرده‌گذاری در شبکه بانکی با این نرخ‌ها نداشته باشند، از همین روی، بانک‌ها با ترفندهای مختلف از جمله تعیین حداقل مبلغ سپرده، سعی می‌کنند که سود سپرده بیشتری به مشتریان خود پرداخت کنند.

کدام بانک‌ها بالاترین نرخ سود بانکی را پرداخت می‌کنند؟

کدام بانک‌ها بالاترین نرخ سود بانکی را پرداخت می‌کنند؟

بانک آینده و بیشترین نرخ سود بانکی

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهند که در مرداد ماه 1402 نرخ سود بانکی بلندمدت بانک‌ها از 18 درصد تا 25 درصد متغیر است. البته برخی از این سپرده‌ها تنها نام سپرده بلندمدت را یدک می‌کشند و بانک‌ها برای جذاب‌تر کردن آنها شرایطی را مهیا کرده‌اند که مشتریان بتوانند بدون پرداخت جریمه، پس از مدت زمان مشخصی مبلغی را از سپرده خود برداشت کنند یا آن را ببندند.

پیگیری‌ها حاکی از آنند که بیشترین سود پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بانک آینده است و این بانک به سپرده‌هایی که حداقل موجودی آنها یک میلیارد تومان باشد، سودی 25 درصدی پرداخت می‌کند.

سود سپرده 23 درصدی در 23 بانک

23 بانک و موسسه اعتباری دیگر، حداکثر سود بانکی 23 درصدی را به سپرده‌‌گذاران خود پرداخت می‌کنند. اما حداقل موجودی سپرده‌ها در این بانک‌ها متفاوت است. برای مثال این میزان در بانک‌های سامان و رفاه کارگران معادل 500 میلیون تومان و در بانک ایران زمین نیز 300 میلیون تومان است.

حداقل موجودی این سپرده‌های 23 درصدی برای بانک‌های اقتصاد نوین، تجارت، پاسارگاد، کارآفرین و همچنین موسسات اعتباری ملل و نور برابر با 200 میلیون تومان است.

پنج بانک سرمایه، پارسیان، گردشگری، سپه و کشاورزی نیز برای پرداخت سود 23 درصدی، سپرده‌هایی با حداقل موجودی 100 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

با این وجود مبلغ این سپرده‌ها در بانک‌های شهر، دی، مسکن، توسعه تعاون، سینا، صادرات، صنعت و معدن، ملت و پست بانک، تنها یک میلیون تومان است.

کمترین سود بانکی در کدام بانک‌ها پرداخت می‌شود؟

بانک ملی ایران، بزرگترین بانک دولتی کشور، به سپرده‌های مشتریان خود حداکثر 20 درصد سود بانکی پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ موردنیاز برای افتتاح حساب در بانک ملی برای دریافت این سود نیز 100 میلیون تومان است.

کمترین سود بانکی اما مربوط به دو بانک توسعه صادرات و خاورمیانه است. بیشترین سودی که این بانک‌ها به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کنند 18 درصد و حداقل مبلغ این سپرده‌ها نیز برابر با یک میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نازنین

    این همه میگفتن بانک ملی این بود؟اینکه از همه شون عقب مونده تره

  • ناشناس

    وقتی تورم ۵۰ درصد است و سود سپرده ۲۳ درصد این سپرده گذار بدبخت ۲۷ درصد هم تو ضرره هرکس پول تو بانک سپرده کنه همون حقشه ۲۷ درصد تو ضرر باشه .سرماه خر کیف هم میشه چند میلیون سود گرفته آخر سال میبینه چه کلاهی رفته سرش

    • ناشناس

      تازه،اون تورم ۵۰ ماهانه هست،و هر ماه ۵۰ درصد فرو میشود به ما،،،ولی اون سود سپره ۲۳ درصد سالانه است نه ماهانه که شما دارین این مقایسه را انجام میدین،،۲۳درصد را تقسیم بر ۱۲ماه کن، میشه حدود ۲ درصد در ماه،،پس ماشاله ۴۸درصد فرو رفتگی به اون فرد سرمایه گذار خوش باور اعمال گردیده است،
      انشاله درست میشه،،مملکت انشاله ماشاله ها🤷‍♂️😏