خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۱۸۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / جهش حجم و ارزش معاملات خرد سهام

پایان بورس امروز 12 آذر 1402 / جهش حجم و ارزش معاملات خرد سهام

نگاهی به معاملات بازار سهام نشان می‌دهد، بورس در روزهای گذشته از فاز تعادلی خود خارج و وارد مرحله جدیدی از معاملات شده است. به طوری که کندل امروز شاخص کل توانست حدود 1.6 درصد بر ارتفاع آن بیفزاید.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از آنکه شاخص کل محدوده دو میلیون و 20 هزار واحدی را حفظ کرد، رفته رفته ارزش معاملات، گارد صعودی به خود گرفت و همین موضوع نیز نماگر اصلی بازار را بر مدار صعودی قرار داد. به نحوی که شاخص کل در سه روز معاملاتی گذشته بیش از چهار درصد رشد کرد. در روز جاری نیز شاخص کل تحت تاثیر حمایت حقیقی‌ها توانست بیشتر از 1.6 درصد رشد کند و قله دو میلیون و 100 هزار واحد را در نور ببیند.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس امروز 12 آذر

معاملات امروز بورس به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد و افزایش ارتفاع داد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد 33 هزار و 489 واحدی که معادل 1.6 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 121 هزار واحدی ایستاد.

همچنین معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه نیز با بزرگان همسو بوده است؛ با این تفاوت که رشد شاخص هم‌وزن نسبت به نماگر اصلی بازار کمتر بود. به این ترتیب میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز دو هزار و 733 واحد که معادل 0.38 درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح 731 هزار و 444 واحدی رسید.

اما نکته‌ای که می‌تواند ادامه روند فعلی را قوت ببخشد، رشد ارزش معاملات خرد در این روزهای بازار سهام است. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 15 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را هشت هزار و 631 میلیارد تومان نشان می‌دهد. باید اشاره داشت که در پایان معاملات امروز بازار، صندوق‌های درآمد ثابت بیش از 835 میلیارد تومان خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

ورود و خروج پول حقیقی

در سمت ورود و خروج پول حقیقی نیز بازار سهام، اخبار خوبی را در روز جاری مخابره کرد. چرا که در پایان بورس امروز شاخص ورود و خروج سرمایه، خبر از ورود 644 میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم فولاد، اخابر و وبصادر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، وبصادر و کرمان به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ومعادن با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثرود نیز با افت  6.93 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های اخابر، فولاد و حآفرین تعلق گرفت. همچنین سهم‌های فولاد، اخابر و وبصادر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای گلدیرا، شکربن و ثتران خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سیتا، اخابر و پی‌پاد رقم خورد. همچنین وبیمه در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وبصادر بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.