خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۰۴۹۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس هفته دوم تیر ۱۴۰۳ / ۱۶۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

بازدهی بورس هفته دوم تیر ۱۴۰۳ / 1600 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

بازار سهام دومین هفته از تیرماه را نیز تحت تاثیر اخبار انتخابات ریاست جمهوی پشت سر گذاشت؛ به نحوی که شاخص کل با احتمال پیروزی هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری جهت‌گیری می‌کرد. در نهایت نیز طی دومین هفته تیرماه 1600 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی شاخص‌های بورسی طی پنج روز معاملاتی هفته دوم تیرماه مسیر پرفراز و نشیبی را در پیش گرفتند؛ به طوری که شاخص کل در روز یکشنبه با افت شدیدی همراه شد و پس از آن طی سه روز، این کاهش جبران شد.

در نهایت شاخص کل توانست در این پنج روز 0.74 درصد افزایش یابد و از دو میلیون و 85 هزار واحد به دو میلیون و 100 هزار واحد برسد. همچنین شاخص هم‌وزن نیز در این هفته با رشد 0.26 درصدی از 673 هزار واحد به 675 هزار واحد رسید.

گفتنی‌ست بازار سهام در این هفته به طور میانگین 6.82 میلیارد برگه سهم حجم خورد که ارزش معاملاتی نزدیک به سه هزار و 500 میلیارد تومان را رقم زد. در سمت تراز پول حقیقی اما وضعیت وخیم‌تر بود؛ به طوری که بیشتر از هزار و 670 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

بورس هفته دوم تیر در یک نگاه

بررسی معاملات بازار سهام در هفته دوم تیرماه نشان می‌دهد شاخص کل در روز ابتدایی هفته با رشد 0.52 درصدی همراه شد. این روند در شاخص هم‌وزن با شدت بیشتری به وقوع پیوست؛ به طوری که نماگر هم‌وزن بازار در این روز 0.8 درصد به ارتفاع خود افزود.

در روز یکشنبه اما ورق برگشت و هر دو نماگر بازار با کاهش نسبت شدیدی روبه‌رو شدند. به طوری که شاخص کل در این روز 1.1 درصد و شاخص هم‌وزن 1.53 درصد کاهش داشتند.

در روز دوشنبه اما نماگرهای بازار سهام مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند و شاخص کل 0.11 درصد رشد و شاخص هم‌وزن 0.01 درصد کاهش داشتند. معاملات روز سه‌شنبه به نحوی بسته شد که شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب 0.74 درصد و 0.76 درصد افزایش داشتند.

در روز پایانی هفته نیز رشد شاخص‌های بورسی ادامه داشت و شاخص کل 0.5 درصد و شاخص هم‌وزن 0.28 درصد رشد کردند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.