کد مطلب: ۸۴۶۷۴۵

پاسپورت بی حجابان جلب می‌شود

پاسپورت بی حجابان جلب می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از جلب پاسپورت بی حجابان خبر داد و گفت: همسر و فرزندان مسئولان که بی حجاب باشند مشمول تخفیف نمی‌شوند، جریمه‌ها مستقیماً از حساب افراد کسر می‌شود، پرونده آن‌ها در دادسرا بدون نوبت بررسی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مجازات‌های در نظر گرفته شده برای بی حجابان در لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت.

امیر حسین بانکی‌پور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: وقتی این لایحه به مجلس آمد اعتراضات زیادی از سوی مردم متدینین و صاحب نظران در خصوص نواقص و اصلاحاتی که باید می‌داشت روبرو شدیم.

وی در یک برنامه تلویزیونی افزود: ۴ هفته کار کارشناسی روی این لایحه انجام شد و عمده دغدغه‌ها برطرف شد و در نسخه نهایی اجماع ۸۰ درصدی روی لایحه از سوی اعضای کمیسیون و صاحب نظرانی که به کمیسیون آمده‌اند به وجود آمده است.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: آنچه بیشتر از همه در رابطه با حجاب ما را نگران می‌کند از هم پاشیده شدن خانواده‌ها است و در کشورهای غربی خانواده جایگاه خود را از دست داده به همین دلیل اسم لایحه تغییر یافت و در جای جای لایحه بحث حمایت از خانواده به طور جدی مطرح شده است.

بانکی‌پور در ادامه بیان کرد: در این لایحه نگاه ما این است که عدم رعایت حجاب و عفاف در مراحل اولیه فقط تخلف باشد و در مراحل بعدی جرم تلقی شود. ۹۵ درصد بی حجابان با اینکه پلیس با تخلف آنها برخورد کند اصلاح می‌شود و فقط ۵ درصد اصرار بر تکرار بی‌حجابی دارند.

بانکی‌پور ادامه داد: اگر فردی نیمه برهنه در جامعه حضور یابد و اگر هم به خانم‌های محجبه تعرض شود، مواجهه مستقیم خواهیم داشت و در سایر موارد مواجهه غیر مستقیم انجام خواهد شد. در این لایحه نظر کمیسیون این است که مواجه اول با پلیس باشد و در مرحله بعد قوه قضائیه ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: وزارت کشور نظارت بر ارگان‌ها را دارد و اگر استنکافی رخ دهد مجازات سختی برای مسئولان در نظر گرفته‌ایم. وزارت ارشاد فقط بر وضعیت فرهنگی حاکم بر جامعه نظارت می‌کند. همسر و فرزندان مسئولان که بی حجاب باشند مشمول تخفیف نمی‌شوند، جریمه‌ها مستقیماً از حساب افراد کسر می‌شود، پرونده آنها در دادسرا بدون نوبت بررسی می‌شود و جلب پاسپورت و … از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای مقابله با بی‌حجابی است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شاهین

    اکثر مردم ایران مسلمان هستند و خواستار مبارزه جدی با بدحجابی هستند. ممنوعیت خروج برای افرادی که در خیابان بدحجاب هستند بهترین تنبیه برای این افراد می باشد تا اعتقادات مردم را به بازی نگیرند.