کد مطلب: ۸۶۸۲۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هزینه شروع فعالیت مدارس چقدر است؟/ رشد ۵۰ درصدی قیمت لوازم تحریر

هزینه شروع فعالیت مدارس چقدر است؟/ رشد 50 درصدی قیمت لوازم تحریر

در حالی که تنها چهار روز دیگر به شروع رسمی سال تحصیلی زمان باقی مانده، مرکز افکارسنجی سرمایه در جدیدترین نظرسنجی خود با موضوع «هزینه شروع فعالیت مدارس» از 384 خانواده ساکن استان تهران اقدام به پرسش‌گری کرده است. آن‌طور پاسخ‌گویان گفته‌اند به طور میانگین فقط قیمت لوازم تحریر رشد 50 درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط مرکز افکارسنجی سرمایه در رابطه با هزینه شروع فعالیت مدارس، 22.5 درصد از پاسخ‌گویان درآمد خود را در بازه 11 میلیون تا 15 میلیون تومان، 19.3 درصد در بازه شش میلیون تا 10 میلیون تومان و 11.7 درصد نیز درآمد خود را 16 میلیون تا 20 میلیون تومان اعلام کردند. همچنین 21 درصد به این پرسش پاسخ ندادند و مابقی افراد نیز سطح درآمد خود را زیر شش میلیون تومان یا بالاتر از 21 میلیون تومان ابراز کردند.

مدارس دولتی عادی در صدر تعداد دانش‌آموزان محصل

در بخش نوع مدرسه مشغول به تحصیل فرزندان، مدارس دولتی عادی با 62.5 درصد رتبه اول را به خود اختصاص دادند. مدارس غیرانتفایی عادی، هیات امنایی و نمونه دولتی نیز در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

60 درصد والدین تهرانی شهریه مدرسه پرداخت می‌کنند

حدود 60 درصد از خانوار تهرانی اعلام کردند برای تحصیل فرزند خود شهریه پرداخت می‌کنند؛ همچنین بیش از 56 درصد از آن‌ها میزان شهریه پرداختنی را تا سه میلیون تومان عنوان کردند. 23 درصد افراد نیز معتقد بودند امسال شهریه مدارس بین 21 تا 40 درصد افزایش داشته و حدود 42 درصد این افزایش را بیش از 40 و تا 100 درصد اعلام کردند.

سهم پایین سرویس مدارس در جابه‌جایی دانش‌آموزان

53.2 درصد از دانش‌آموزان خانوار استان تهران، پیاده به مدرسه می‌روند و تنها 17.2 درصد از سرویس برای رفت و برگشت به مدرسه استفاده می‌کنند. حمل و نقل عمومی با 5.8 درصد و وسیله شخصی والدین با 23.8 درصد نیز از دیگر گزینه‌ها برای جابه‌جایی دانش‌آموزان استان تهران بین خانه و مدرسه بود.

در این بین 90 درصد از پاسخگویان اعلام کردند که هزینه سرویس مدارس بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش قابل توجه قیمت لوازم‌التحریر

60 درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند افزایش قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد بوده است.

59 درصد کتاب کمک آموزشی تهیه نمی‌کنند

همچنین بیش از 40 درصد از پاسخ‌دهندگان اعتقاد داشتند افزایش قیمت کتاب‌های درسی نسبت به سال گذشته 10 تا 20 درصد رشد داشته است. اما جالب آنجاست که این آمار برای بخش کتب کمک آموزشی بسیار متفاوت است؛ طوری‌که بیش از 28 درصد از مشارکت‌کنندگان اعلام کردند در سال جاری باید 90 تا 100 درصد بیشتر برای خرید کتب کمک آموزشی فرزندان خود هزینه کنند؛ البته این نظرسنجی نشان داد 59 درصد از خانوارهای تهرانی به طور کل کتاب کمک آموزشی برای فرزند خود تهیه نمی‌کنند.

این افزایش قیمت‌ها خود را در هزینه کرد برای تهیه لباس فرم نیز نشان می‌دهد چراکه 55 درصد خانواده‌ها رشدی بین 50 تا 60 درصد را در سبد هزینه تحصلی فرزند خود، برای خرید لباس فرم لحاظ کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.