فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۹۸۳

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی به «تجارت‌نیوز» پاسخ داد:

آسمان ایران تا چه زمانی «پرواز ممنوع» است؟/ سرنوشت بلیط‌های خریداری‌شده چه می‌شود؟

آسمان ایران تا چه زمانی «پرواز ممنوع» است؟/ سرنوشت بلیط‌های خریداری‌شده چه می‌شود؟

پس از انجام عملیات نظامی سپاه پاسداران، طبق اعلام کمیته هوافضا سازمان هواپیمایی کشوری، تمام پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه‌های سراسر کشور تا ساعت 5 صبح روز 12 مهر 1403 لغو شده است. حال باید دید آیا این شرایط ادامه پیدا می‌کند؟

به گزارش تجارت نیوز،

سپاه پاسداران، 10 مهر 1403، طی اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن اسرائیل خبر داد. با توجه به انجام این عملیات، وضعیت پرواز‌های داخلی و خارجی اهمیت ویژه‌ای برای مسافران پیدا می‌کند.

سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، درباره وضعیت پرواز‌های داخلی و خارجی عنوان کرد: طبق اعلام کمیته هوافضا سازمان هواپیمایی کشوری، به دلیل حفظ امنیت مسافران تا ساعت 5 صبح پنج‌شنبه، 12 مهر 1403، هیچ پروازی در فرودگاه‌های سراسر کشور انجام نمی‌شود. در صورت وجود نداشتن مشکل، پرواز‌ها از 5 صبح روز پنجشنبه طبق روال عادی انجام می‌شود.

او درباره وضعیت مسافران در فرودگا‌ه‌ها عنوان کرد: با اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، در حال حاضر یا مسافران به محل سکونت خود بازگشتند یا در هتل‌ها اقامت دارند.

وضعیت بلیط‌های خریداری شده

مدیرعامل شهر فرودگاهی در پاسخ به این پرسش که تکلیف بلیط‌های خریداری‌شده توسط مسافران چه می‌شود توضیح داد: بلیط‌ها باطل نشده و مسافران باید با شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط باشند تا برای تاریخ جدید بلیط خود را رزرو کنند. این بخشنامه توسط  سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده و تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی موظف به همکاری هستند تا بلیط جدید برای مسافران صادر شود. مسافران هم صرفا باید با شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط باشند.

وی درباره احتمال پایدار بودن این شرایط عنوان کرد: این تصمیمی است که نهاد‌های مربوطه باید بگیرند ولی بعید است که این شرایط پایدار باشد. در حال حاضر هم صرفا برای حفظ امنیت مسافران، تا 5 صبح فردا هیچ پروازی انجام نمی‌شود.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه حمل‌ونقل در تجارت‌نیوز مراجعه کنید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.