کد مطلب: ۸۵۳۸۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

نوسانات آهن در هفته‌ای که گذشت/ بازار آهن آرام گرفت؟

نوسانات آهن در هفته‌ای که گذشت/ بازار آهن آرام گرفت؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار آهن که در هفته جاری ابتدا روند نزولی و سپس روند صعودی به خود گرفت، در آخرین روزهای هفته تقریبا به آرامش رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی قیمت‌ها در بازار آهن حاکی از آن است که بیشتر انواع تیرآهن ذوب آهن نسبت به روز گذشته کاهش جزئی داشته و در برخی موارد هم قیمت ثابت بوده است. البته قیمت برخی محصولات هم افزایش جرئی داشته است.

قیمت‌ها در بازار آهن چقدر شد؟

بر این اساس قیمت هر شاخه از سایزهای مختلف تیرآهن ذوب آهن امروز در بنگاه‌های تهران و اصفهان بین سه میلیون و ۲۰۰ تا ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت ورق گرم و سرد نیز عمدتا بدون تغییر و در مواردی با کاهش جزئی عرضه شده و ورق سیاه امروز بسته به سایز و شرکت تولیدکننده بین ۲۴ تا ۳۷ هزار تومان و ورق رنگی حدود ۴۵ تا ۵۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت پروفیل هم ثابت بوده و در حال حاضر هر کیلو بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان قیمت دارد.

عوامل موثر بر بازار آهن چه بود؟

در هفته گذشته معاملات شمش بورسی باعث ایجاد روند افزایشی در بازار شده بود، اما اواخر هفته قبل این روند فروکش کرد.

در هفته جاری اما انتشار اخبار مربوط به آزاد شدن زندانی‌های آمریکایی و منابع بلوکه ایران منجر به کاهش نرخ ارز و به دنبال آن کاهش جزئی قیمت انواع آهن شد.

اما بعد از این اتفاق، افزایش قیمت شمش در معاملات شمش بورس کالا منجر به ایجاد روند صعوری در بازار آهن شد. البته انتشار خبر قطعی برق در صنایع فولادی بزرگ، در کنار آزادسازی خرید شمش بدون محدودیت از سامانه بهین‌یاب هم بر بازار اثر داشت. هرچند می‌توان گفت امروز این نوسان فروکش کرد که احتمالا ثبات نسبی نرخ ارز هم بر این وضعیت بی‌اثر نبوده است.

به طور کلی در ماه‌های اخیر قیمت آهن نزولی بوده و این در حالی است که معمولا به دلیل فعالیت بیشتر ساخت و ساز در فصل تابستان تقاضای این محصولات بیشتر و قیمت‌ها بالاتر است. اما در حال حاضر به دلیل رکود حاکم بر غالب بازارها و افت چشمگیر ساخت و سازها از جمله در طرح مسکن ملی بازار آهن راکد است.

برای مطالعه بیشتر در این رابطه صفحه بازار کالا را در تجارت نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.