کد مطلب: ۸۵۲۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت میلگرد در بازار امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۲/ سیگنال دلار به بازار میلگرد

قیمت میلگرد در بازار امروز 22 مرداد 1402/ سیگنال دلار به بازار میلگرد

بررسی‌ها از بازار میلگرد حاکی از افزایش قیمت جزئی این محصول نسبت به هفته گذشته است؛ با این حال در حالت کلی، قیمت‌ها در ماه‌های گذشته کاهشی بوده و پیش‌بینی می‌شود اگر پارامترهای دیگر تغییر نکند و روند نزولی قیمت دلار ادامه داشته باشد، بازار آهن‌آلات، از جمله میلگرد هم تا حدودی از این روند پیروی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولید و قیمت میلگرد این روزها تحت تأثیر عملکرد صنایع و فشار به آن‌ها به دلیل قطعی برق قرار گرفته است. اما اکنون انواع میلگرد در بازار با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

قیمت میلگرد در بازار

بررسی قیمت‌های امروز بازار میلگرد نشان می‌دهد، قیمت هر شاخه ۱۲ متری میلگرد آجدار ۱۰ که پرمصرف‌تر از سایر سازها است، درب کارخانه‌های مختلف بین ۲۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.

این قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته بین ۱.۳ تا ۲.۹ درصد افزایش و نسبت به ماه گذشته کاهش جزئی کمتر از یک درصدی داشته است. هرچند قیمت‌ها در طول ماه نوسانی بود.

قیمت هر شاخه ۱۲ متری میلگرد در سایزهای ۱۴ تا ۲۵ نیز بین ۲۱ هزار و ۹۰۰ تا ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان بوده که نسبت به هفته قبل حدود سه درصد افزایش داشته است. اما این قیمت‌ها نسبت به ماه قبل در مواردی با کاهش جزئی و در مواردی با افزایش جزئی حداکثر یک درصدی همراه بوده است.

گفتنی است قیمت آهن‌آلات به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله این فاکتورها می‌توان به نوسانات قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا، نیاز صنایع وابسته، وضعیت بورس کالا، میزان صادرات و واردات، هزینه‌های حمل‌و‌نقل و غیره اشاره کرد.

در مجموع در ماه‌های اخیر روند نسبتا ثابت و کاهشی بر بازار آهن‌آلات و میلگرد حاکم بوده است. اوایل هفته قبل با افزایش نرخ پایه آهن اسفنجی بعد از یک دوره کاهشی و همچنین افزایش جزئی قیمت دلار، قیمت‌ها از فاز ثابت و کاهشی خارج شدند. اما تقاضای پایین در بورس و کاهش مجدد قیمت دلار در روزهای بعد، باعث عقب‌گرد مجدد خریداران از بازار آهن شد؛ چراکه خریداران در بازار بلاتکلیف هستند. بنابراین در روزهای بعدی، قیمت‌ها کاهشی شد.

وضعیت کلی بازار آهن، هم‌راستا با نرخ دلار در یک روند ثابت با شیب ملایم کاهشی در حرکت است. از طرف دیگر به دلیل افت قیمت ارز و توقف پروژه‌های ساختمانی با کاهش تقاضا در این بازار هم مواجه هستیم و قطعی برق نیز روند تولید را مختل کرده که همه این موارد بر بازار آهن آلات تاثیر دارد.

به نظر می‌رسد اگر روند کاهشی نرخ ارز ادامه داشته باشد، ثبات در بازار آهن‌آلات و میلگرد هم ادامه‌دار باشد.

برای مطالعه بیشتر در این رابطه صفحه بازار کالا را در تجارت نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.