فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۵۴۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در محله اسکندری/ آیا با بودجه کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان می‌توان در تهران آپارتمان خرید؟

قیمت خانه در محله اسکندری/ آیا با بودجه کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان می‌توان در تهران آپارتمان خرید؟

اسکندری یکی از مناطق مرکز شهر تهران است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم و در مناطق ۶ و ۱۱ شهرداری تهران واقع شده است. به‌نظر می‌رسد محله اسکندری تهران امروزه به دلیل اعمال طرح ترافیک زوج و فرد چندان مورد استقبال خریداران مسکن و مستاجران نیست؛ با این‌ حال قیمت خانه در این منطقه مناسب‌تر از برخی مناطق تهران است.

به گزارش تجارت نیوز،

محله اسکندری یکی از مناطق مرکز شهر تهران، به مراکز نظامی پایتخت نزدیک است. این منطقه به دو بخش اسکندری شمالی و اسکندری جنوبی تقسیم شده که محله اسکندری شمالی واقع در شهرداری منطقه ۶ و اسکندری جنوبی واقع در شهرداری منطقه ۱۱ است.

با این‌ حال اعمال طرح ترافیک زوج و فرد در این منطقه، میزان خرید و فروش و رفت‌وآمد در آن را کاهش داده است؛ به‌نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند دلیل پایین بودن قیمت خانه در اسکندری باشد.

قیمت خانه در محله اسکندری

خرید خانه اسکندری

بررسی‌ آگهی‌های فروش مسکن در محله اسکندری نشان می‌دهد که با کمتر از سه میلیارد تومان هم می‌توان در این منطقه آپارتمان خرید. برای مثال یک آپارتمان کوچک متراژ ۵۳ متری در محدوده مرتضوی که سال ساخت آن ۱۳۸۱ است، با قیمت دو میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان آگهی شده است.

آگهی یک آپارتمان ۵۹ متری ساخت ۱۳۸۴ نیز مربوط به همین منطقه با قیمت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درج شده است.

همچنین با بودجه سه تا ۶ میلیارد تومان، آپارتمان‌های مناسب‌تر با متراژ ۶۰ تا ۱۰۰ متر می‌توان پیدا کرد که به‌عنوان مثال یک آپارتمان ‍۱۰۷ متری سه خوابه، ساخت سال ۱۳۸۴ در منطقه کیوان با قیمت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

بیشترین قیمت خانه نیز متعلق به یک آپارتمان کلنگی با متراژ ۳۵۰ متر در منطقه توحید است که با قیمت ۶۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

قیمت اجاره خانه در اسکندری

اجاره خانه اسکندری

قیمت اجاره خانه طی سال‌های گذشته به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته و زندگی را برای مستاجران سخت کرده است. به‌نظر می‌رسد با وجود رکود خرید و فروش مسکن و به‌خصوص وجود طرح ترافیک زوج و فرد در این منطقه، قیمت اجاره خانه نه‌تنها پایین نیست، بلکه افزایش یافته است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد متوسط قیمت پول‌ پیش در منطقه اسکندری ۵۰۰ میلیون تومان است که البته با همین بودجه نیز می‌توان یک خانه را با رهن کامل اجاره کرد. برای مثال یک آپارتمان کوچک متراژ ۵۰ متری، ساخت سال ۱۳۹۰ با ۵۵۰ میلیون تومان رهن کامل آگهی شده است.

در آگهی دیگری یک آپارتمان ۶۵ متری دوخوابه با سال ساخت ۱۳۸۹ در منطقه کیوان درج شده است که با ودیعه ۵۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود.

همچنین با ودیعه ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی می‌توان خانه‌هایی با متراژ ۵۰ تا ۷۰ متری را با اجاره ماهانه ۴ میلیون تا ۱۷ میلیون تومان را اجاره کرد. به‌عنوان نمونه یک آپارتمان ۵۰ متری واقع در اسکندری جنوبی با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه هفت میلیون تومانی آگهی شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.