کد مطلب: ۸۸۳۰۰۴

برای خرید خودرو صبر کنید

برای خرید خودرو صبر کنید

وزیر صنعت در پاسخ به فردی که از سود بالای خودروی قسطی گلایه داشت، گفت: پیشنهاد می‌کنم برای خرید خودرو صبر کنید، چرا که وضعیت این بازار در حال بهبود است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس علی آبادی، وزیر صمت در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مقرر شده در این جلسات وزیران و مسئولان به طور مستقیم پاسخگوی شهروندان باشند. البته زمان بیشتری لازم است تا بتوانیم مشکلات را بشناسیم و پاسخ دهیم. امروز در زمینه خودرو، شهرک‌های صنعتی، معدن و غیره مشکلاتی مطرح شد که بخشی از آن‌ها بررسی و بخشی هم قرار شد به زودی رسیدگی شود.

وی درباره آیین‌نامه خودروهای کارکرده نیز گفت: این آیین‌نامه به تصویب هیات وزیران رسیده و امیدواریم به زودی ابلاغ شود. با توجه به اینکه واردات خودروی کار کرده رایج نیست، برگزاری نشست‌های در این رابطه طبیعی است. با توجه به اینکه در حوزه واردات خودروی کارکرده شخصا به مردم امکان واردات داده می‌شود و باید نگران سایر مردم که از ارز متاثر می‌شوند، اما از این واردات بهره نمی‌برند هم باشیم. بنابراین دولت کمیته ناظری تعیین کرده که مراقب باشد توده مردم از این موضوع زیان نبرند.

احتکار خودرو در کار نیست

علی‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره احتکار خودرو از سوی خودروسازان، گفت: اگر تعزیرات حکومتی احتکار را تایید کرده باید با آن برخورد قضایی کند. اما آنچه مسلم است روزانه عدد قابل توجهی خودرو تولید می‌کنیم. در اصل فقط در دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از ۴۰۰۰ خودرو تولید می‌شود. اما ممکن است خودرو سازان گاهی با مشکلات تاییدیه‌های استاندارد و تاییدیه‌های دیگر یا کسری‌های دیگر مواجه شوند. اما از نظر من در حال حاضر احتکاری در کار نیست و خودروها در حال تحویل به مردم است.

نیازی به قیمت‌گذاری دستوری نیست

وزیر صمت در ادامه گفت: معتقدم میزان دخالت دولت در بازار باید کاهش یابد و بیشتر به سمت حکمرانی و اعمال نظارت برویم. این سیاستی است که در وزارت صمت دنبال می‌کنم و تا شکسته شدن انحصار زمانی طول خواهد کشید. در مجموع معتقدم نیازی به قیمت‌گذاری دستوری نیست.

وی درباره جلسه فردای هیئت عالی نظارت برای انتخابات اتاق بازرگانی نیز گفت که وزیر صمت به تنهایی مسئول این موضوع نیست و اعضای هیئت عالی نظارت فردا این موضوع را بررسی می‌کنند.

علی‌آبادی در پاسخ به یکی از افرادی که در سال ۱۳۹۷ از شرکت سیف خودرو، ماشین پیش‌خرید کرده، اما آن را تحویل نگرفته بود هم گفت که این موضوع در دستگاه قضا در حال پیگیری است و وعده داد که با استفاده از سامانه عرضه خودرو این اتفاقات تکرار نخواهد شد.

برای خرید خودرو صبر کنید

وی همچنین در پاسخ به فردی که از سود بالای خودروی قسطی گلایه داشت، گفت: پیشنهاد می‌کنم برای خرید خودرو صبر کنید، چرا که وضعیت این بازار در حال بهبود است. در حال حاضر واردات خودروهای نو در حال انجام است و آیین نامه خودروهای دست دوم هم به‌زودی ابلاغ می‌شود. واردات خودروهای برقی هم آزاد است. سیاست ما اصلاح هوای شهرهای آلوده است.

وزیر صمت ادامه داد: تامین ارز خودروهای برقی در دستور کار است و مقرر شده ابتدا در اختیار تاکسی‌ها و بعد مردم عادی قرار گیرد. همچنین امکان انتقال خودروهای شماره گذاری شده در مناطق آزاد به سایر استان‌ها نیز فراهم شده است همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال تولید خودروهای داخلی نیز ۱۴ تا ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش وعده وعید الکی و حرف مفت

    • ناشناس

      دقیقا

  • ناشناس

    سلام، امکان حذف یا جایگزینی خودروی ثبت سفارش شده در سامانه یکپارچه خودرو وارداتی ( تا قبل از وصول دعوت نامه ) مجدد باز میشود؟ در حال حاضر امکان حذف یا جایگزینی خودرو در سامانه بسته شده است!!!! قاعدتا تا زمان مشخص شدن قیمت نهایی، باید امکان حذف و یا جایگزین خودرو برای ثبت نام کنندگان میسر باشد…. در جاییکه این امکان بسته شده ، گذاشتن شرط، “”در صورت عدم پرداخت وجه طی ۳ الی ۵ روز بعد از دعوتنامه”” از سامانه یکپارچه خودروی وارداتی حذف میشوید!!!!! ، غیر منطقی ، نامعقول و درست نیست…..

  • ناشناس

    چه صبری روزبه روزقیمت خودروچه درکارخانه وچه بازارآزادافزایش داره واینکه چرادیگه دورسوم بافروش خودروهای داخلی اجرانمیشه خیلیهامنتظراین هستندکه بتونن یه خودروی بصرفه وباقیمت مناسب بخرن پس چی شداین نوبت سوم

  • ناشناس

    ایانظرات مردم تاثییری دراین امرداره دادملت به کجامیرسه اگه نظرمردم برای دولت وخودروسازهامهم بوداین عاقبت این بازارآشفته نبوداگه واقعانظرمردم مهم چرانوبت سوم طرح یکپارچه خودروهای داخلی اجرانمیشه کی هست که جواب مردم بده چقددروغ چقدوعده ووعید

  • جاسم

    حسب سابقه ۴۰ ساله این مصاحبه وزیر کد به دلالان و مافیاست و گرانی بیشتر قیمت کارخانه

  • ناشناس

    والاهرچی صبرمیکنیم فایده ندارهای هرروزگرونترمیشه ثبت نامم که نمیزارن فقط بامردم بازی میکنن همین وبس