خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۹۸۵۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید؟

قیمت بیت کوین تا پایان سال 2024 به 150 هزار دلار خواهد رسید؟

در پیش‌بینی که توجه فعالان بازار رمزارز را به خود جلب کرده، تام لی، تحلیلگر فاند استرت، اعلام کرده است که قیمت بیت کوین می‌تواند تا آخر 2024 به 150 هزار دلار برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگرش خوش‌بینانه تام لی بیشتر بر اساس دو فاکتور مهمی است که انتظار می‌رود مسیر بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهند. آغاز به کار  ETFهای بیت‌کوین و رویداد هاوینگ پیش‌رو دو فاکتور مهم هستند. به گفته لی: ما شاهد بهبود تقاضا با آمدنETF‌ها و همچنین کاهش عرضه با رویداد هاوینگ هستیم، اگر سیاست پولی نیز تسهیل شود، این دارایی‌های پرریسک حمایت بسیاری را جذب می‌کنند.

بیت‌کوین با دارایی‌های پر ریسک مانند بازار سهام، همبستگی قوی داشته و با کاهش نرخ بهره (مانند 2020) افزایش یافته و با افزایش نرخ بهره (مانند 2022) کاهش یافته است. بر اساس  CME Fedwatch، معامله‌گران احتمال 53 درصدی را برای شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا ماه ژوئن پیش بینی کرده‌اند.

تاثیر هاوینگ و کاهش نرخ بهره بر بیت کوین

چنین چرخه‌های نقدینگی نیز با "هاوینگ" بیت کوین، رویدادی که هر چهار سال یک بار نرخ ورود ارزهای جدید به گردش را نصف می‌کند، هم‌راستا شده‌اند. با این حال، بسیاری از تحلیلگران اکنون معتقدند که  ETFهای تازه تایید شده بیت کوین، عامل اصلی برای افزایش بعدی قیمت بیت‌کوین خواهند بود. صندوق‌هایی که توسط  BlackRock، Fidelity  و دیگران راه‌اندازی شده‌اند، از زمان راه‌اندازی در تاریخ 11 ژانویه، بیش از 5 میلیارد دلار را جذب کرده‌اند. 

چنین جریانات ورودی به قیمت بیت‌کوین کمک کرده تا برای اولین بار در دو سال گذشته، بالای 50 هزار دلار برود. لی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که بر اساس تقاضای روزانه تخمینی برایETFهای بیت‌کوین به میزان 125 میلیون دلار در روز، قیمت بیت کوین می‌تواند تا روز هاوینگ به 180 هزار دلار برسد. لازم به ذکر است که تا 21 فوریه، ETFها به طور متوسط 185 میلیون دلار تقاضای روزانه داشتند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.