کد مطلب: ۳۷۲۹۶۴

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتاق مشترک ایران و امارات:

توقف واردات لوازم خانگی از امارات / علت نوسان درهم چیست؟

توقف واردات لوازم خانگی از امارات / علت نوسان درهم چیست؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات می‌گوید: اخیرا اماراتی‌ها در زمینه صادرات کالاهای لوازم خانگی به ایران دچار برخی مشکلات و سختگیری‌ها شدند. از اینرو فعلا واردات کالاهای لوازم خانگی از امارات به ایران متوقف است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بین ارزهایی همچون دلار، یورو، یوآن و درهم واحد پول اماراتی‌ها با رشد ۱۴ درصدی در نیمه اول بهار سال جاری توانست پیشتاز بازدهی در بین دیگر ارزهای پرکاربرد باشد. بعد از درهم امارات که پربازده‎ترین ارز از ابتدای سال جاری تا 15 اردیبهشت ماه بوده، دلار و یورو نیز بازدهی 12 درصدی را از آن خود کردند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات در پاسخ به این پرسش که چرا در این مدت نوسان درهم از دلار و یورو بیشتر شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: دلیل اینکه در سال 98 درهم امارات 14 درصد رشد کرده، این است که مبادلات پولی و بانکی میان ایران و امارات ناکارآمد است اما سیستم صرافی‌های بین دو کشور به خوبی در حال فعالیت است. در حقیقت سیستم صرافی میان ایران و دوبی هر ساعت و بدون هیچ اختلالی فعالیت مستمر دارد.

مسعود دانشمند به توقف واردات کالاهایی مانند لوازم خانگی از دوبی به ایران اشاره کرد و افزود: اماراتی‌ها برای صادرات کالا به ایران ممانعت نمی‌کنند، تنها مساله آنها چرایی عدم تصویب FATF در ایران است. در حقیقت دلیل کُند شدن صادرات کالا از دوبی به ایران این است که شرکت‌های ایرانی دیگر قادر به فعالیت نیستند.

او درباره چرایی عدم واردات کالاهایی لوازم خانگی به ایران گفت: اخیرا اماراتی‌ها در زمینه صادرات کالاهای لوازم خانگی به ایران دچار برخی مشکلات و سختگیری‌ها شدند. از این رو فعلا واردات کالاهای لوازم خانگی از امارات به ایران متوقف است.

دانشمند در پاسخ به این پرسش که آیا تشدید تحریم‌ها سطح مبادلات تجاری میان ایران و دوبی را کاهش خواهد داد؟ اظهار کرد: قطعا با تشدید تحریم‌ها مبادلات تجاری میان ایران و دوبی بیشتر کاهش می‌یابد؛ چرا که در شرایط فعلی نیز سطح مبادلات تجاری این دو کشور به اندازه کافی کمرنگ شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نخیر
    بانک مرکزی میخواد تقاضا واسه دلار و درهم رو کم کنه تا قیمت بالا نره :)))