کد مطلب: ۳۷۷۷۷۷

نوسانات قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

نوسانات قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

قیمت نفت که در اولین روز هفته به دنبال لفاظی‌های دونالد ترامپ علیه ایران به بیش از 73 دلار رسیده بود، در آخرین روز هفته یعنی جمعه به 67 دلار سقوط کرد.

روز دوشنبه اولین روز باز شدن بازارهای جهانی، قیمت نفت به دنبال توییت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که ایران را تهدید کرده بود، افزایش یافت و در ساعات اولیه معاملات به بیش از 73 دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود: «اگر ایران می‌خواهد بجنگد، آن زمان، پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.»

از سوی دیگر یک روز قبل از آن اجلاس وزارتی اوپک در شهر جده برگزار شد که در آن وزرای انرژی سه کشور روسیه، امارات متحده عربی و عربستان چراغ سبزی مبنی بر تمایل‌شان برای تمدید توافق کاهش تولید نشان دادند.

روز سه‎شنبه با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت نفت در محدوده 72 دلار باقی ماند. با این حال در معاملات روز چهارشنبه قیمت طلای سیاه بار دیگر به کمتر از 72 دلار به‌ازای هر بشکه کاهش یافت.

فعالان بازار، افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه را در حال حاضر مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت‌ نفت می‌دانند.

تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تا جایی پیش رفته که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی نفت 80، 90 و حتی 100 دلاری را کرده‌اند.

با این حال، موسسات دیگری از جمله جی‌پی مورگن بر این باورند که عوامل ژئوپلیتیک تنها در کوتاه‌مدت موجب افزایش قیمت نفت می‌شود.

قیمت نفت اما در معاملات صبح پنج‌شنبه با کاهش 0.93 درصدی مواجه شد و بار دیگر به سطح 70 دلار بازگشت.

این کاهش قیمت به دنبال آمار منتشرشده از سوی اطلاعات انرژی آمریکا بود. این آمار نشان می‌داد که ذخایر نفت خام آمریکا در مقایسه با هفته قبل از آن 4.7 میلیون بشکه افزایش یافته و به 476.8 میلیون بشکه رسیده است.

در معاملات جمعه نیز قیمت نفت به زیر 70 دلار سقوط کرد و هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 67.47 دلار معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.