کد مطلب: ۳۷۸۵۰۳

چرا رشد قیمت نفت کُند شد؟ / آخرین خبرها از وضعیت صادرات نفت ایران

چرا رشد قیمت نفت کُند شد؟ / آخرین خبرها از وضعیت صادرات نفت ایران

بر اساس گزارش‌های رویترز، مهم‌ترین دلیل کاهش قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه، افزایش نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری میان چین و آمریکا بوده است. با این حال، کاهش تولید اوپک و تنش‎‌های سیاسی در خاورمیانه از کاهش بیش از حد قیمت نفت جلوگیری کرده است.

قیمت نفت که روز دوشنبه بار دیگر به کانال 70 دلار بازگشته بود، در معاملات روز سه‌شنبه به 68 دلار به‌ازای هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، در حالی که بازار نفت از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل کاهش قابل توجه اوپک‌پلاس رشدی 40 درصدی را تجربه کرده بود، حالا بار دیگر روند نزولی گرفته است.

تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت دو کشور ونزوئلا و ایران از دیگری عواملی است که به صعودی شدن بازار در سه‌ماهه نخست سال دامن زد.

با این حال، به دنبال افزایش نگرانی‎ها در مورد احتمال وقوع رکود و آهسته شدن رشد اقتصادی ، رشد قیمت‌ها کُند شده است.

به گفته معامله‌گران، فروش نفت ایران پس از پایان معافیت‌ها در ماه می به شدت کاهش یافته است. پنج کشوری که از آمریکا مجوز شش‌ماهه خرید نفت از ایران را دریافت کرده بودند، در ماه مارس در مجموع 1.6 میلیون بشکه نفت وارد کردند. اما شواهد نشان می‌دهد بیشتر خریداران نفت ایران از تحریم‌های آمریکا تبعیت کرده و خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.

برخی کارشناسان بر این باورند، با وجود تنش‌ها میان چین و ایالات متحده بر سر مساله تجارت، انتظار می‌رود این کشور خرید نفت از ایران را کاهش دهد.

بر اساس گزارش‌های رویترز ، مهم‌ترین دلیل کاهش قیمت نفت در روز چهارشنبه، افزایش نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری میان چین و آمریکا بوده است.

با این حال، به نظر می‌رسد، کاهش تولید اوپک و تنش‎‌های سیاسی در خاورمیانه از کاهش بیش از حد قیمت نفت جلوگیری کرده است.

در معاملات امروز هر بشکه نفت خام برنت به 68.07 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا با قیمت 58.48 دلار معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.