کد مطلب: ۴۶۷۵۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از انفجار بیروت / تعداد کشته‌ها به چقدر رسید؟

آخرین اخبار از انفجار بیروت / تعداد کشته‌ها به چقدر رسید؟

در جدیدترین آمارها از انفجار روز گذشته در لبنان صلیب سرخ لبنان اعلام کرده، تعداد کشته‌ها به بیش از ۱۰۰ تن افزایش یافته است. پیش از این تعداد زحمی‌های این انفجار هم بیش از ۴۰۰۰ تن عنوان شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عصر روز گذشته انفجاری در در ورودی بیت الوسط بیروت رخ داد که گفته می‌شود صدای این انفجار در مناطق مختلف پایتخت شنیده شد.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد این انفجار در داخل کانتینر حاول ماده نیترات در اسکله بندر بیروت رخ داده است.

منابع بیمارستانی تعداد اولیه تلفات این انفجار را بیش از 10 کشته و صدها زخمی اعلام کردند . این در حالی است که استاندار بیروت خرابی به وقوع پیوسته را بسیار هولناک توصیف کرد.

شبکه المنار در خبری فوری گزارش داد این انفجار شماری کشته و صدها زخمی به جا گذاشته و خسارتهای مالی سنگینی هم به اسکله وارد کرده است.(تسنیم)

اما در جدیدترین آمارها صلیب سرخ لبنان اعلام کرده، تعداد کشته‌های انفجار دیروز در بیروت به بیش از ۱۰۰ تن افزایش یافته است. پیش از این تعداد زحمی‌های این انفجار هم بیش از ۴۰۰۰ تن عنوان شده بود.(ایسنا)

در خصوص ابعاد این انفجار روزنامه لبنانی الاخبار بررسی کرده است قدرت تخریبی انفجار بیروت به اندازه یک بمب هسته ای کوچک بود.

علت انفجار چیست؟

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا عصر روز سه شنبه به وقت واشنگتن در کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به انفجار شدید بندر بیروت، به مردم لبنان تسلیت گفت و این حادثه را «حمله‌ای وحشتناک» خواند.

اما سه مقام وابسته به پنتاگون با رد اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به خبرگزاری «سی‌ان‌ان» گفتند که تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه انفجار مهیب بیروت نتیجه حمله بوده؛ پیدا نشده است.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه در واکنش به انفجارهای بیروت، مسئولیت دست داشتن در این انفجارها را رد کرد. حزب الله لبنان نیز این احتمال را که انفجارهای مزبور نتیجه یک حمله راکتی بوده است، رد کرد.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان نیز اعلام کرد که علت انفجار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم است که بیش از شش سال بدون محافظت در انباری در بندر بیروت نگهداری می شد.

براساس گزارش مهر در این باره ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران؛ مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و سران و مقامات کشورهای لبنان، مصر، قطر، ترکیه، شورای اروپا، انگلیس، امارات متحده عربی، یمن، فرانسه، اردن، قبرس، آمریکا و اتریش در پیام‌های جداگانه ابراز همدردی کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.