کد مطلب: ۴۰۳۵۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین تغییرات طلا و دلار در بازار جهانی / بازگشت طلا به روند صعودی و کاهش ارزش دلار

آخرین تغییرات طلا و دلار در بازار جهانی / بازگشت طلا به روند صعودی و کاهش ارزش دلار

به‌دنبال انتشار داده‌های اقتصادی در آمریکا و عملکرد ضعیف این کشور در بخش تولید و خدمات، پس از دو هفته نزولی بازار طلا در هفته‌ای که گذشت بار دیگر به روند صعودی بازگشت. شاخص دلار اما با کاهش 0.27 درصدی مواجه شد.

پس از دو هفته نزولی، بازار طلا در هفته‌ای که گذشت بار دیگر به روند صعودی خود بازگشت. در حالی که در اولین روز از معاملات هفتگی بازار جهانی هر اونس طلا با قیمت هزار و 473 دلار معامله شد، در اواسط هفته قیمت‌ها بار دیگر به بیش از هزار و 500 دلار صعود کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی هفته گذشته بازار فلز زرد رشدی 0.5 درصدی را تجربه کرد. بالاترین قیمت طلا در این هفته مربوط به سوم اکتبر (پنج‌شنبه) می‌شود که قیمت هر اونس طلا به هزار و 505 دلار رسید.

نمودار زیر روند قیمت جهانی طلا را در هفته اول اکتبر 2019 نشان می‌دهد:

goldgraph

طلا در هفته اخیر روندی مثبت داشت.

تحلیلگران بر این باورند که انتشار داده‌های اقتصادی در آمریکا و عملکرد ضعیف اقتصاد این کشور در بخش تولید و خدمات از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت طلا در هفته گذشته بوده است.

در عین حال، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، هفته گذشته با کاهش 0.27 درصدی مواجه شد.

این در حالی است که در هفته پایانی سپتامبر دلار موفق شده بود به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته برسد.

روند قیمت دلار

دلار در هفته اخیر روندی نزولی داشت.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی وزارت کار ایالات متحده آمریکا، در ماه سپتامبر 136 هزار شغل در این کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری به 3.5 درصد، یعنی پایین‌ترین سطح 50 سال گذشته رسیده است.

با این حال، بخش تولید و خدمات این کشور در ماه گذشته میلادی عملکرد ضعیفی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.