کد مطلب: ۴۸۶۵۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۶ خبر مهم برای سهامداران / از سیگنال‌های جهانی تا رشد تولید خودروسازان

6 خبر مهم برای سهامداران / از سیگنال‌های جهانی تا رشد تولید خودروسازان

سبزپوش شدن بورس‌های جهانی، هشدار تند ایران به آذربایجان و ارمنستان، پیش‌بینی ثبات قیمت طلا در آستانه انتخابات آمریکا، کاهش قیمت نفت در سایه شیوع کرونا، نزولی شدن دلار در بازار جهانی و رشد تولید خودروسازان خصوصی شش خبر مهم 24 ساعت اخیر برای بازار سهام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سبزپوش شدن بورس‌های جهانی، هشدار تند ایران به آذربایجان و ارمنستان، پیش‌بینی ثبات قیمت طلا در آستانه انتخابات آمریکا، کاهش قیمت نفت در سایه شیوع کرونا، نزولی شدن دلار در بازار جهانی و رشد تولید خودروسازان خصوصی شش خبر مهم 24 ساعت اخیر برای بازار سهام است.

ـ بیشتر شاخص های مهم بورسی جهانی سبزپوش شدند. در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۸۶۰.۲۸ واحد بسته شد. در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱۸ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۵۱۶.۵۹ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۹۱۸.۷۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۱.۲۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۱۸.۴۹ واحد بسته شد.(ایسنا)

ـ در ادامه هشدارهای مقامات ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد هرگونه خطا و تهدید در مرزهای مشترک جمهوری‌اسلامی ایران با ارمنستان و آذربایجان را تحمل نخواهیم کرد. همزمان سفیر ایران در مسکو نیز خطاب به دو کشور درگیر در جنگ قره‌باغ تاکید کرد که ایران تجاوز به مرزهای خود را به هیچ‌وجه تحمل نخواهد کرد و این مساله را به هر دو طرف به‌صورت جدی گوشزد کرده‌ است.(دنیای اقتصاد)

ـ طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، سرمایه گذاران نباید منتظر حرکت چشمگیری در بازار طلا باشند زیرا قیمتها فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار در حال تحکیم هستند.(ایسنا)

ـ شاخص‌های قیمت بازار نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافتند و تحت تاثیر افزایش عرضه لیبی و نگرانیها نسبت به تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بر تقاضا در آمریکا و اروپا، به کاهش هفتگی تن دادند.(ایسنا)

ـ شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در آخرین معاملات با ۰.۲۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۷۳۷ واحد بسته شد.(ایسنا)

ـ بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صمت، خودروسازان خصوصی در نیمه اول سال‌جاری در مجموع ۱۷ هزار و ۲۳۵ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند. تولید این تعداد دستگاه خودرو در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از رشد حدودا ۲۳ درصدی حکایت دارد.(دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    حالا قضیه داره برعکس می شود به این صورت که با پایین آمدن قیمت دلار سهام های خودرویی کام بک خواهند زد و مورد توجه سهامداران خواهد شد و بهترین وقت خرید حالا است چون در کف قیمت قرار دارند و همچنین بانکی ها
    و در عوض سهام های غذایی دچار افت شدید خواهند شد
    دوستان بقیه سهام ها در حد متعادل خواهد بود.

    • ناشناس

      یعنی عاشق کام بک گفتنت شدم

  • ناشناس

    تو رو خدا ما را با کشورهای دیگه مقایسه نکنید !
    کشورهای دیگه قانون دارن برای مردمش ارزش قائلن اینجا چی نه قانون داریم نه وجدان
    اینجا قانون راهزنی باید یاد بگیری چجوری سر بقیه کلاه بزاری !!

    • ناشناس

      BIG LIKEEE

  • ناشناس

    حق این دولت همینه که ملت توی صف خرید دلار باشن بخدا
    ما اشتباه کردیم آمدیم بورس
    اینه جواب اعتماد به دولت …. روحانی

  • ناشناس

    جمع کنید لطفا این اخبار مهم رو .نزدیک به ۲ ماه خبر مهم برای سهامداران میدین….شاخص ۱۳۰۰ شده

  • جواد مومنی

    چیکار دارن میکنن … بدبخت شدم

  • ناشناس

    تجارت نیوز خواهش میکنم پیگیری کن سرمایه مردم پودر شد چرا بازار درست نمیشه ما به تشویق اینا اومدیم بورس بابا مردم دردشونو به کی بگن پیگیری کن

    • ناشناس

      سرمایه پودر شد!!!!!!!!!!
      خخخخ پول از بین نمیره از جیبی به جیب دیگری انتقال پیدا میکنه

  • هاشم

    سلام
    اگرخودروسازان پفک تولیدمیکردندازده سال پیش تاحالا سرمایه شان 100برابرشده بود.
    قیمت سهام خساپانقدرپایین است که نمیشودنام ارزش روی آن گدددذاشت درصورتیکه قیمت پراید بسیاربیشتراز ارزش واقعی به بازارعرضه میشوددرعین حال بازارسیاه آن دوبرابرقیمت کارخانه میباشد.
    شترسواری دولا دولا ؟.

  • ناشناس

    هر روز سرمایه کم می شه و قابل نقد نیست باید چکار کنیم پول احتیاج دارم. زودتر نگفتن که کل سرمایه تون نیارید توی بورس حالا فهمیدم که سرمایه اندکی باید می اوردم توی بورس راه حل چی دوستان .امیدی هست به پولام برسم . فقط تشویق می کردن بیایید توی بورس این هم نتیجه بورس .هر جای دنیا بورس بهترین جای کسب سود هست ولی توی کشورمون تبدیل شد به باتلاق