کد مطلب: ۴۳۵۸۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزییاتی از آخرین عرضه اولیه بورس در سال ۹۸

جزییاتی از آخرین عرضه اولیه بورس در سال 98

هرچند عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان توسط مقامات مسوول اعلام شده که در برنامه آینده بورس وجود دارد اما فعلا تنها نمادی که اطلاعیه آن در فرابورس درج شده، آریا ساسول است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان توسط مقامات مسوول اعلام شده که در برنامه آینده بورس وجود دارد اما فعلا تنها نمادی که اطلاعیه آن در فرابورس درج شده، آریا ساسول است.

پس از وقفه عرضه اولیه بورسی از آبان تا بهمن ماه امسال، چهار عرضه اولیه در بهمن ماه امسال و سه عرضه اولیه تاکنون در اسفند ماه انجام شده است. آخرین عرضه اولیه مربوط به عرضه اولیه شگویا بوده است.

در همین حال به نظر می‌رسد عرضه اولیه دیگری در هفته جاری انجام شود.

15 اسفند ماه امسال با درج اطلاعیه شرکت پلیمر آریا ساسول در فرابورس سهامدران می‌توانند منتظر چهارمین عرضه اولیه اسفند ماه امسال باشند.

در مورد عرضه اولیه آریا امیر هامونی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم. پیشتر گفته شده بود پليمر آرياساسول بورسي شد. آرياساسول با نماد «آريا» در بازار دوم فرابورس درج شد. گفته شده احتمالا سهام پتروشيمي آرياساسول پيش از سال جديد عرضه مي شود.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد: با توجه به موج افرادی که تازه وارد بازار سرمایه می‌شود باید از تخصص لازم برای ورود به بازار سرمایه برخوردار باشند و نباید ورود به بازار سرمایه را به عنوان شغل دوم در نظر بگیرند.

هامونی افزود: ما با توجه به زیرساختها، بازار را مدیریت می‌کنیم، اما افراد باید به سطحی از سواد مالی کافی برسند و وقت و اگاهی کافی برای حضور در بازار بورس داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم باید از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار شوند و به فضای مجازی اطمینان نکنند و از افراد متخصص دارای مجوز از سازمان بورس استفاده و مشاوره برای حضور در بازار بگیرند.

مدیرعامل فرابورس بیان کرد: باید فرهنگ سهامداری را گسترش دهیم و از این بازار ثروت افرینی کنیم و با نگاه بلندمدت در بازار و با کمک دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان بورس بهترین فرصت برای همه و برای اقتصاد ایران رقم بخورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    تصحیح کنید… 98

  • ناشناس

    سلام خیلی مفید بود

  • ناشناس

    هنوز ک سال ۹۹نشده آخرین عرضه اولیش آمد?

  • ناشناس

    مچکرم از اطلاعاتتون

  • ناشناس

    جالبه که افرادی چون هامونی که پایه مهربان‌تر از مادر شده آمد و دم از حمایت از حقوق سهامداران می زنند با دسته گل‌هایی که از شهریور در بازار پایه آب دادن تا روزهای اخیر که شدن کارخانه تولید قوانین شبانه و آبکی، بیشترین آسیب رو به سهامداران زدن.
    خود دولت هم مانده معطل،که زمانه معطل یا نمانده معطل، از یه طرف مردم رو تشویق به بورس می کنم از طرف دیگه قوانینی وضع می کنم که بورس جذابیتش رو از دست بده.

    • ایرانی

      دایه مهربانت از مادر…، یا کاسۀ داغ‌تر از آش…/ … جمله وسطی هم که اصلاً مفهوم نیست!: …که زمانه معطل یا نمانده معطل!!!؟/ …به بورس تشویق می‌کنند یا می کنن…از طرف دیگه قوانینی وضع می‌کنند یا می کنن…/. موفق باشید.

    • ناشناس

      تو خودت یکی از همون ها هستی یا مرتبط با اون هایی . به هر حال تو یکی درآمدت توپه .

  • ناشناس

    اخه.سال ۹۹ کی مرده کی زنده

  • ناشناس

    اگر دولت روحانی و دارو دسته اش بزارن مردم سود کنن و نخان نون مردمو اجر کنن خوبه ولی اگر بنا ب کاهش سود از ۵ به ۲ درصد کاهش بدهند وا مصیبتا هس باید همه خروج کنن از بورس تنها راهی برای کاهش خسارت

  • عشق

    مشدی خودت اطلاعات مکفی بورسی داری یا با رانت میخری؟

  • ناشناس

    کارگزاری فارابی درخواست خرید دادم و نمی خرد. فکر کنم این عرضه اولیه ها فقط برای عذاب مردم هست. و پولش به جیب کسانی دیگر.
    آهاااااااااااااااااااای کسی نیست جواااااااااااب بدهد؟

    • علی

      گاهی شاید خطا بده- در روز عرضه اولیه برو و بین ساعت 10 تا 12 درخواست خرید عرضه رو بزن- البته با فاصله چند دقیقه ای چند بار بزن و مطمئن شو ثبت شده باشه- تاییده سجام البته باید داشته باشی