کد مطلب: ۴۷۲۶۹۱

دبیر انجمن شکلات ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

آخرین وضعیت بازار شکلات / صادرات شکلات به ونزوئلا کاهش یافت

آخرین وضعیت بازار شکلات / صادرات شکلات به ونزوئلا کاهش یافت

دبیر انجمن شکلات ایران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال به دلیل شروع اعیاد نوروز و ژانویه خرید مردم در حوزه شکلات و شیرینی افزایش می‌یابد. صادرات شکلات به ونزوئلا 15 درصد کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر چند که گفته می‌شود بخش اعظمی از ماشین‌آلات تولید شیرینی و شکلات بسته‌بندی اتوماتیک است و در محیط سرپوشیده تولید می‌شود اما به گفته دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران در پی شیوع ویروس کرونا تولید شیرینی و شکلات کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

در همین حال دبیر انجمن شکلات ایران درباره وضعیت فروش شیرینی و شکلات به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به فصل گرما خرید شکلات در بازارهای داخلی و خارجی کاهش یافته است. به طور کلی همه ساله در شش ماه نخست سال صادرات و فروش شکلات 20 درصد کمرنگ‌تر از نیمه دوم سال می‌شود.

جمشید مغازه‌ای افزود: در نیمه دوم سال به دلیل شروع اعیاد نوروز و ژانویه خرید مردم در حوزه شکلات و شیرینی افزایش می‌یابد. در حقیقت زمان تولید و فروش شکلات به بازارهای داخلی و خارجی در شش ماهه دوم رخ می‌دهد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا امسال صادرات شکلات به ونزوئلا کاهش داشته است یا خیر؟ اظهار کرد: آمارهای چهار ماهه امسال نشان می‌دهد صادرات شکلات به ونزوئلا حدود 15 درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داود

    دو شنبه گروه غشکلاتسازی منفی

  • حسین

    فعلا که بنزین میدیم میوه میگیریم. مبادله کالا به کالا