کد مطلب: ۵۱۸۲۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

با آزادسازی قیمت خودرو بورس کالا شفاف‌تر می‌شود؟

با آزادسازی قیمت خودرو بورس کالا شفاف‌تر می‌شود؟

آیا واقعا آزادسازی قیمت خودرو در بورس کالا هم به نفع فروشندگان است و هم به نفع خریداران؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، احتمال خبر آزادسازی قیمت خودرو از طرف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سال ۱۴۰۰ در رسانه‌ها منتشر شده است. محسن صالحی‌نیا، رئیس هیات‌عامل ایدرو گفته است: شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که خودروسازی بدون ‌زیان تولید کند. در غیر این ‌صورت دیگر انتظارهای ما که شامل استمرار در تولید، نوآوری، کیفیت و تنوع تولید در آن است، رخ نمی‌دهد. بحثی که ما داریم این است که بتوان خودروها را در دو بازه قیمتی عرضه کرد. باید خودروهایی که تیراژ کمتر و مشابه آن‌ها در بازار وجود دارند، به صورت رقابتی عرضه شوند.

با توجه به عرضه صنعت خودرو و نماده‌های مربوط به آن در سال ۱۴۰۰ در بورس کالا، باید دید این خبر چه تاثیری در بورس کالا خواهد داشت؟

سعید انگبینی، کارشناس بورس کالا درباره تاثیر آزادسازی قیمت خودرو بر بورس کالا گفت: این مساله موجب شفاف‌سازی بیشتر در فرآیند خرید و فروش بین خریداران و فروشندگان می‌شود. اگر اجرای عملیات آزادسازی قیمت و عرضه آن در بورس کالا به درستی انجام شود عملکرد بازار در این زمینه مفید است.

انگبینی از نتایج آزادسازی قیمت در بورس کالا اظهار کرد: اگر در عمل این فرآیند به خوبی انجام شود و سیاست‌های موجود مانع از انجام این موضوع نشود، قیمت‌ها شفاف‌تر می‌شود و سود خرید و فروش مستقیم به تولیدکنندگان می‌رسد. نوسان قیمت دلار بر این فرآیند تاثیرگذار است اما باید دید در سال آینده نوسان قیمت دلار چگونه است.

این کارشناس از اهمیت اجرای درست این موضوع خبر داد و گفت: اگر این ساختار با یک روش خوبی عملی شود نتایج خوبی به همراه دارد. اگر با همین روش موجود که هر کد ملی محدودیت خرید دارد این موضوع عملی شود، احتمالا بازار به تعادل خوبی می‌رسد و همان شفاف‌سازی قیمت‌ها باعث تداوم این موضوع می‌شود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این کار در صورتی درست هست که قانون گذار راهی برای دور زدن قانون قرار نداده باشه تا رانت خوارها بتونن قانون رو دور بزنن من همین امروز داشتم قانون سازمان بورس رو دوباره میخوندم دیدم ما مشکلی در مورد قانون نداریم و کمبودی نیست مشکل ما عدم اجرای قانون هست توسط مدیران و دلیل ان هم این هست که قانون گذار راهکاری برای دور زدن قانون قرار داده و متخلف راحت میتونه بدون پاسخ دادن قانون رو دور بزنه و قانونی قانون شکنی کنه .باید این جلوش گرفته شود و قانون و قانون گذار شفافیت داشته باشند

  • ناشناس

    اگه این علامت سوالهارو بردارید حتما شفاف میشود

  • ناشناس

    بورس از فردد تا هفته دیگه به علت حرید کارگزاریها که طبیعتا میخوان تو کف بخرن .وتلاش کنند زودتر بعصی از سهمهای ارزنده رو بخرن .مثبت خواهد بود..بنابراین روزهای حساسیه برای اونا که تو کف میفروشن…یکم با تامل بیشترربفروشید..شاخص سه تا چهار روز مثبت ۶ بخوره به راحتی دیگه کسی نخواهد فروخت..

  • ناشناس

    از فردا تا اخر دیگه مثبته..بازار ودلار تکلبفش معلومه تقریبا…خرید کارگزاریها مزید بر علته…+۶ فقط بفروشید

  • ناشناس

    من نمیدونم چرا ایرانخودرو و سایپا زیان ده هستند این دوتا شرکت تنها شرکت های تولیدی تو دنیا هستند که پولشون رو اول میگیرند و جنسشون رو 2سال دیگه تحویل میدهندو مانده اخر روبا قیمت روز و تورم حساب میکنند ولی باز هم زیان ده هستند پول بنز میگیرن پراید تحویل میدن اگر شرکت بنز اینطور ماشین میفروخت ثروتمندترین شرکت دنیا و سودساز ترین بود .مسئولین باید بگردن ببینن مشکل از کجاست که اینقدر زیان ده هستند این شرکت ها و کجا نشتی دارن جلوش رو بگیرن

  • ناشناس

    بورس مثبت شد…کارگزارها از فردا نمیزارن کسی سهم بخرن…مثبت مثبت..درود بر متضرریان مرداد ماه

  • انصار

    همش الکیه

  • ناشناس

    واقعا بازار گردانها چرا کمک نمیکننند…اقای دهنویی …؟؟؟؟؟؟؟؟؟¿