کد مطلب: ۵۶۵۴۱۰

بازداشتی‌های خوزستان که عمل مجرمانه‌ای نداشتند آزاد می‌شوند

بازداشتی‌های خوزستان که عمل مجرمانه‌ای نداشتند آزاد می‌شوند

دبیر شورای عالی امنیت ملی، از آزادی بازداشتی‌های حوادث اخیر در خوزستان که عمل مجرمانه‌ای نداشته‌اند، خبر داده است. همچنین رئیس‌جمهور نیز گفت که به معاون اول خود دستور سفر به خوزستان را داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی شمخانی نوشت: به نیروهای امنیتی دستور داده شد بازداشتی‌های حوادث اخیر ⁧ خوزستان⁩ که عمل مجرمانه‌ای نداشته‌اند به سرعت آزاد شوند.

وی در توییتی دیگر نوشت: امروز و پس از جلسه بررسی مشکلات خوزستان با رییس جمهور منتخب، امیدواریَم نسبت به جدیت ایشان برای حل مشکلات انباشته بیش از گذشته شد. همه باید با تلاش مضاعف برای به نتیجه رساندن تصمیمات راهبردی در مورد خوزستان گام برداریم. البته خشکسالی واقعیتی غیر قابل انکار است ( جماران ).

روحانی: به معاون اول دستور دادم به خوزستان برود

از سوی دیگر حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت، اعتراض را حق مردم دانست و گفت: اما مردم خوزستان را از عده‌ای که شعارهای ناصحیح می‌دهند، جدا می‌کنیم.

او افزود: ممکن است در این فضا یکی هم سلاح گرم دست بگیرد و هموطن ما را بکشد.

روحانی گفت: به معاون اول دستور دادم فردا شخصا خوزستان برود. نباید بگذاریم دشمنان از اعتراضات مردم سواستفاده کنند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: تمام طرح‌های خوزستان را سریع تصویب کردیم. دولت با تمام توان در خدمت مردم خوزستان است ( جماران ).

خوزستان قلب تپنده ایران است

روحانی در بخش دیگری از سخنانش درباره خوزستان، گفت: خوزستان دیاری است که چه در جنگ تحمیلی ۸ ساله، از این سرزمین دفاع و برابر دشمن مقاومت کرده است. همه شهرهای آن از شوش، خرمشهر و آبادان گرفته تا اندیمشک، دزفول، بستان و هور ایستادگی کردند و از مهر ۱۳۶۰ تا عملیات خیبر، و از بدر تا فاو و والفجر ۸ و کربلای ۴ و ۵ همه در این ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها در این مناطق و همیشه برای مردم و برای آبادانی کشور و انقلاب تلاش کرده‌اند.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به اقدامات دولت خود در این مناطق، گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم کارهایی برای انتقال آب و احیای زمین‌های کشاورزی منطقه خوزستان انجام داده است. ۲۹۵ هزار هکتار زمین کشاورزی عمدتا در خوزستان و مقداری در ایلام کانال‌کشی و زهکشی شد و ارزش زمین و محصولاتش چند برابر شده است ( ایرنا )

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.