کد مطلب: ۱۹۷۷۶۴

آسمان صاف در غالب مناطق کشور

آسمان صاف در غالب مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا در برخی مناطق نیمه شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز (۱۰ بهمن‌ماه) با عبور موج ضعیفی از کشور در ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی در غرب کشور، البرز مرکزی و بخش‌هایی از مناطق مرکزی کشور بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وظیفه افزود: امروز در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال وقوع پدیده گردوخاک به سبب وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود.

یخ‌زدگی معابر در نیمه شمالی کشور

به گفته وظیفه، از فردا روند افزایش تدریجی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد اما به سبب دمای زیر صفر در اکثر مناطق نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده، احتمال یخ‌زدگی معابر عمومی و جاده‌های بین شهری وجود دارد و در این مدت احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: در سه روز آینده مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج پیش بینی می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان وضعیت جوی تهران را طی دو روز آینده پیش‌بینی کرد و گفت:‌ آسمان تهران فردا و پس فردا (۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه) صاف همراه با وزش باد خواهد بود.

وی افزود: همچنین بیشترین و کمترین دمای تهران طی دو روز آینده به ترتیب ۲ و ۷- درجه سانتیگراد و ۴ و ۴- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.