کد مطلب: ۵۲۴۳۹۰

آغاز بازارگردانی ۲ شرکت در فرابورس

آغاز بازارگردانی ۲ شرکت در فرابورس

عملیات بازارگردانی نمادهای معاملاتی «وکادو» و «واحیا» از سه‌شنبه این هفته در فرابورس ایران آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت فرابورس ایران از آغاز عملیات بازارگردانی سهام شرکت‌های تکادو با نماد معاملاتی «وکادو» و صنایع و معادن احیاء سپاهان‌ با نماد معاملاتی «واحیا» از روز سه‌‌شنبه(۱۰ فروردین) خبر داد.

شایان ذکر است در حالی از ۱۰ مهرماه پارسال تمام شرکت‌های بورسی و تا ۱۵ مهر شرکت‌های حاضر در فرابورس ملزم به معرفی بازارگردان شدند که به گفته مدیر نظارت بر ناشران بورس، همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران اقدام کنند.

بر این اساس در صورت اجرا نکردن این ابلاغیه، ناشران متخلف محسوب و جرایم برای آنان در نظر گرفته می‌شود که این جرایم و ضمانت اجرایی شامل تذکر، اخطار، محدودیت موقت یا دائم در دسترسی به سامانه معاملات، تعلیق یا لغو مجوزهای صادره توسط سازمان، محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی در هیات مدیره اشخاص تحت نظارت، سلب صلاحیت و لغو پذیرش می‌شود.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حیف اسم بازارگردانی , بگویید نوسانگیران جدید

  • ناشناس

    تازه قراره قانون بازارگردان ها(نوسانگیرها) بازنگری بشه , مثل اینکه خود سازمان بورس فهمیده که دارن گند میزنن به بازار , قشنگ بعد از چند ماه که نوسانگیری کردن از سهامداران خرد و مردم تازه وارد , تازه میخوان قانون رو بازبینی کنن

  • ناشناس

    اگه این دوتا سهم خوب بودن دیگه فاتحه شون خوندس خخ

  • رستم سیستان

    فاتحه بورس رو خوندین میزارین سهام بخوره زمین بعد میان مفت میخرن میشن بازارگردان. همه ما فکر نقد کردن رفتنیم تا این دولت جیب بر هست اساس بی تدبیری وغارتم هست تا یه سهم زیر یک درصد مثبته بازارگردان افسارش عرضش کنده میشه میریزه سهم برمیگرده باز میگن مردم توصف میان