کد مطلب: ۱۵۰۷۷۷

آغاز عملیات لایروبی کانال بندر تجاری آستارا

آغاز عملیات لایروبی کانال بندر تجاری آستارا

عملیات لایروبی بندر تجاری آستارا با هدف افزایش عمق کانال و سهولت تردد کشتی‌های با ظرفیت بارگیری زیاد آغاز شد.

در حاشیه آغاز طرح لایروبی بندر آستارا در جمع خبرنگاران گفت: با پایان این طرح، عمق کانال بندر از چهار به شش متر افزایش خواهد یافت و این واحد بندری پذیرای کشتی‌هایی با ظرفیت پنج هزار تن خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد راستاد حجم عملیات لایروبی بندر آستارا را 200 هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: این کار با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و در سه ماه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندر آستارا در آینده نه چندان دور از نظر ظرفیت و پذیرش کشتی، قابلیت رقابت با بنادر کشور را پیدا خواهد کرد، ادامه داد: بندر آستارا از بندرهای مهم حاشیه دریای خزر است و با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب، می‌تواند به رشد حمل‌ونقل دریایی و رونق اقتصادی کشور کمک کند.

فرماندار آستارا نیز در محل اجرای این طرح گفت: بندر آستارا و منطقه ویژه اقتصادی از ظرفیت‌های مهم و شناخته‌شده این شهرستان است و می‌تواند در تقویت اقتصاد استان گیلان و کشور حائز اهمیت باشد.

یونس رنجکش افزود: با پایان عملیات لایروبی و توسعه زیرساخت‌های بندر آستارا، می‌توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای پویایی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان دعوت کرد.

در چهار ماه امسال 55 هزار و 143 تن کالا توسط 66 فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.

بندر چندمنظوره آستارا با 60 هکتار وسعت به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین مسیر تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های 2 هزار و 500 تنی پیش‌بینی و طراحی شده است که بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.