کد مطلب: ۳۶۲۸۰۹

مشاور اقتصادی کاخ سفید:

بانک مرکزی آمریکا فورا نرخ بهره را کاهش دهد

بانک مرکزی آمریکا فورا نرخ بهره را کاهش دهد

مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلا، در مصاحبه با آکشس گفت: فدرال‌رزرو باید فورا نرخ بهره خود را نیم درصد کاهش دهد. این درحالی‌است که بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اشاره کرد فعلا روند افزایش نرخ بهره خود را خاتمه داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلا، در مصاحبه با آکشس گفت: فدرال‌رزرو باید فورا نرخ بهره خود را نیم درصد کاهش دهد.

اظهارات کودلا در مصاحبه با آکشس، کاملاً با اظهارات استفن مور، اقتصاددان محافظه‌کاری که رییس‌جمهور ترامپ خواهان نامزدی او برای عضویت در هیئت مدیره فدرال‌رزرو است، مطابقت دارد. مور، از فدرال‌رزرو برای افزایش متوالی نرخ بهره انتقاد کرده بود. این درحالی‌است که بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اشاره کرد فعلا روند افزایش نرخ بهره خود را خاتمه داده است.

کودلاو گفت: من عاشق این هستم که شاهد چنین حرکت کاهشی از سوی فدرال‌رزرو باشم. فدرال‌رزرو هرگز نباید اجازه می‌داد نرخ بهره از دو درصد بالاتر رود.

او گفت: من دیدگاه‌های رییس‌جمهور را منعکس می‌کنم، که البته پیش از این هم رییس‌جمهور دیدگاه خود را مخفی نگاه نداشته بود. او همچنین علاقمند است فدرال‌رزرو کوچک کردن ترازنامه خود (فروش اوراق قرضه تحت مالکیت بانک مرکزی) را رها کند و من هم با این دیدگاه موافق هستم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.