کد مطلب: ۴۷۴۰۲۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورسی مطرح شد:

خریدهای هوشمند در بورس در حال انجام است / آینده بازار سهام چه می‌شود؟

خریدهای هوشمند در بورس در حال انجام است / آینده بازار سهام چه می‌شود؟

در ادامه ریزش‌های بازار سهام امروز نیز شاخص کل بازار بیش از سه درصد ریزش کرد اما بازار سهام کی دوباره به سیر صعودی خود بازمی‌گردد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با آینده بازار سهام بیان کرد: اتفاقی که این روزها در بازار سرمایه افتاده اگرچه بنده را نیز همانند همه ناراحت می‌کند تلنگری است که یادمان نرود بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری است نه جایی برای ساختن ویلا و برج.

وی افزود: اما اصل قضیه که با توجه به نمودار شاخص کل مقاومت جدی میانگین متحرک را در گام اول پیش‌رو دارد، حرکت بعدی شاخص کل در حوالی یک میلیون و 600 هزار واحد و کمی پایین‌تر است. اما روی خوش داستان واگرایی شکل گرفته در اندیکاتور RIS است که نشان از خریدهای هوشمندانه در این سطوح قیمتی است. حمایت‌های پیش روی شاخص کف قبلی یعنی 1600 هزار واحد و حمایت بعدی در 8/161 فیبوناچی در حدود 1550 هزار خواهد بود و در اکثر سهم‌ها در نقطه اشباع فروش قرار داریم اما سیگنال خریدی فعلا مشاهده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین کار برخی مواقع کاری انجام ندادن است. در برگشت شاخص مجددا تحلیلی از وضعیت آن ارائه خواهم داد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی‌ها از بازار سرمایه اظهار کرد: صعودی یا نزولی بودن بازار به حرف کسی نیست، بازار سهام به حرف کسی حرکت نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: در پنجم شهریور در مصاحبه‌ای با تجارت‌نیوز داشتم حرکت صعودی بازار را دستوری عنوان بیان کردم، همچنین در جمله‌ای نظر شخصی خود را که به صعودی بودن بازار فعلا امیدی نیست اعلام کردم اما این مصاحبه به مذاق افراد زیادی خوش نیامد.

رئیسی تصریح کرد: آنچه در سال‌هایی که در بازار سرمایه آموختم این بود که اگر می‌خواهم تحلیل درستی ارائه نمایم باید بیرون از گود باشم و از بیرون نگاه کنم نه این که به‌خاطر داشتن سهام و دلخوش بودن همیشه در جهت منافع خویش روند بازار ترسیم نمایم. نکته دیگری که باید عرض کنم مطالبی که تحلیلگر عنوان می‌کند پیش‌بینی شخصی است که ممکن است خطا نیز داشته باشد، چرا که املا نانوشته است که خطا ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    باسلام خدمت دوستان عزیز به نظرمن شرایط بهتری پیش رو هست نگران نباشید به قول معروف پایان شب سیه سپید است انشاله وضعیت درست میشه بورس یعنی از فرصت های بدست آمده استفاده بهینه نمود بهترین موقع خرید الان هست تا میتوانید خرید کنید مطمئن هستم تا شش ماه آینده حداقل سه برابر سود میکنید

  • ناشناس

    دوستان اکثرا 400درصد دیگه حداقل 300درصد تو سودید حالا صد درصدشم کم بشه باز هم از بازارای دیگه جلویید فقط یه عده کمی نهایتا یک درصد که این یکی دو ماهه اومدن توضررن که اونم براش تجربه میشه و اگه تلاششو بکنه و وقت صرف یادگیری کنه مطمنا شاید امسال نه ولی طی چند سال خیلی بیشتر از ضررش براش جبران میشه

    • آرش

      ادم حسابی من با پول وام دانشجویی اومدم تو بورس بلکه بتونم ی دردی از دردام دوا کنم، الان از اصل پولم حداقل 30 درصد تو ضررم، چی میگی تو؟؟؟!!!

    • ناشناس

      تو هم شانست گرفته زودتر وارد بورس شدی
      بیشتر مردم از اردیبهشت به بعد وارد شدن به هوای حمایت دولت
      بدبخت شدن…….کسایی که تحلیل هم یاد گرفتن میگن بازار بورس ایران با تحلیل پیش نمیره و دستوریه
      معلومه تو هم آموزش ندیدی وگرنه قبل منفی شدن بازار خارج میکردی سرمایه ت رو

    • ممل

      پول دانشجویی اوردی تو بورس چیکار بچه شما با این پول می رفتی پیتزا می خوردی کیف هم میکردی من در زمان دانشجویی این کار را می کرد کیف می کردم الان هم تو بورس ضرر نمی کردی

  • ناشناس

    هر جا دولت ، مخصوصا روحانی ورود کرده و خواستند به ظاهر حمایت کنند ، تیشه به ریشه زدند و مردم را بیچاره کردند ، اگه دولت حمایتش را از بازار سرمایه برداره همه چیز درست میشه و بازار هم سبز میشه .

  • .....

    دوسال با رنج زحمت پول جمع کردم که ماشین بخرم هی روز به روز گرونتر شد. حالا پولو گذاشتم تو بورس غوز بالا غوز شد والا با این نوناشون. ادم مونده چی بگه. خدایا کجایی؟؟

    • ناشناس

      چقد عین منی

  • حمید۶۰

    درود…اونایی که تصمیم گرفتید دارا دوم فروش نره و خودتون این دارایی با ارزش (پالایش یکم ) رو بلوکی بخرید و بعد از ۳ماه ۱۰برابر سود کنید …خواهشن دست از سر این مردم بردارید این چه روشیه دیگه با اینکه حقیقیها بعد از تصویب فروش پالایشی یکم شروع به خریدن کردن و در ادامه حقوقیها هم به کمکشون آمدند تا شاخص رو به واسطه این سهامها مثبت کنند و کسانی که تو این مدت ضرر کرده بودند رو جبران کنند و سهامداران یه نفس راحتی بکشند یهو چی میشه که همه سهامها منفی و صف فروش میشه …آخه چرا به خاطر منافعه شخصیتون بازار سرمایه رو منفی میکنید تا مردم بترسن و پالایش یکم نخرند تا این سهم بلوکی به شما برسه ….مردم رو بدبخت کردید نامردا شما مگه شیر مادرتون رو نخوردید مردم به مرز سکته رسیدند بسه دیگه بسه جون مادرتون تمومش کنید …

  • محسن

    فقط نفروشید از صف فروش بیرون بیایم همه چیز درست میشه اگر کسی پول لازم هست بره وام بگیره ولی سهامش رو نفروشه قول میدم شش ماه دیگه علاوه بر پرداخت وامش سودی هم برده که فکرش رو هم نمیکرد هر چی به روزهای پایانی عرضه دارا دوم نزدیکتر بشیم بازار سبزتر خواهد شد این باشد یادگاری از من تحلیل گر بورس

    • ناشناس

      اکثر نمادا ۲۰درصد ۳۰ درصد ضررم ..و نمیفروشم
      تا عید بزارم‌سود میکنم؟

  • محسن

    بورس هرچی به روزهای پایانی عرضه دارا دوم نزدیکتر بشه سبزتر خواهد شد فقط نفروشید واز صف فروش بیرون بیایم این باشه یادگاری از من تحلیل گر بورس

  • ناشناس

    دوستان لطفا هیچکس رو مقصر ندونید. مطمئنم به همتون گفتن که بازار اصلاحاتی داره که اگه توی اونا بخری ضرر میکنی . کی مجبورتون کرده بود که بخرید که حالا صف های میلیون تشکیل بدین؟ سهمو اگه با تحلیل خریدی و مطمئنی دیگه چرا میفروشی اصلا. بتمرگ یجا فقط ببین چجوری میره بالا. افتاد؟

  • متین

    به اندازه یه جنین هم صبر ندارین اون نه ماه صبر میکنه شماها که یه آدم کامل هستین !!!!

  • دکترای اقتصاد

    سلام یه کتاب عرایض دارم ولی خلاصه خدمت شما سروران گرامی عارض میشم ….فروش کنسل و چند روزی صبر کنید مبلغ اوردتون به بورس مثبت میشه واگر بیشتر صبر کنید سود بیشترگیرتون میاد .