کد مطلب: ۴۷۱۷۶۲

آینده مبهم شاخص بورس

آینده مبهم شاخص بورس

حرکت شاخص بورس بر مدار کاهش همچنان ادامه دارد و طی دو هفته گذشته شاهد کاهش شاخص از دو میلیون واحد به یک میلیون و ۶۰۰ واحد بودیم؛ اتفاقی که برخی آن را سقوط و برخی دیگر اصلاح شاخص می‌دانند و در این میان یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است همانطور که میزان صعود شاخص مشخص نبود، میزان نزول آن هم مشخص نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهرزاد منتظری کارشناس بازار سرمایه، با تاکید بر اینکه فشار فروش عجیبی در بازار سرمایه وجود دارد، اظهار کرد: همان موج صعودی در بازار که شاخص کل را از یک میلیون واحد به دو میلیون واحد که کسی انتظار نداشت و به دلیل فشار ورود نقدینگی اتفاق افتاد، این بار برعکس شده است و نقدینگی با سرعت درحال خروج از بازار است. به طوریکه حمایت‌هایی که این چند روز از بازار شده است هم کمکی به توقف این روند نمی‌کند.

وی به این سوال که ممکن است شاخص بورس تا چه میزانی کاهش داشته باشد، پاسخ داد: همانطور که پیش بینی اینکه بورس تا چه حدی صعود می‌کند امکان‌پذیر نبود، مشخص نیست آخر نزول بازار کجاست و نمی‌توان گفت تا چه زمانی ادامه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به جمع شدن صف فروش برخی سهم‌ها در روز گذشته اظهار کرد: بازار باید قوی حمایت شود و برای این حمایت باید پولی وارد بازار شود که همه صف‌های فروش را جمع کند. بنابراین به پول زیاد نیاز است زیرا تاکنون پول زیادی از بازار خارج شده است. اگر دولت هنوز پشت بازار است نباید تجهیز منابع سخت باشد. باید دید این کار را می‌کند یا خیر. زیرا این بازار با حرف درست نمی‌شود.

منتظری با بیان اینکه توصیه به صورت کلان به سهام‌داران امکان پذیر نیست، گفت: اگر سهامداران سهم‌های ارزشمندی دارند، فروختن سهم‌هایشان با این قیمت منطقی نیست و باید گفت برخی سهم‌ها دوباره رشد می‌کنند و در افق چند ماهه ضرر را جبران می‌کند. اما سهم‌هایی هم هستند که قیمت آنها با ارزش واقعیشان فاصله دارد و نمی‌توان به آینده آنها امیدوار بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی جالبه ک همه چیز دست خودمونِ اما چشم امید ب دولت بستیم. براحتی با خروج از صفهای فروش میتوانیم بورس رو ب روزهای اوج خودش برگردونیم. ما بابد یک چیز رو بدونیم. اینکه با سقوط بورس هم پول نقدمون کم میشه و هم روزانه سهام عدالتمون هم داره آب میشه. بیاید بیرون از این صف فروش

  • محمد

    من مطمئنم شاچص بورس در ۱۶ شهریور از دو میلیون بیشتر میشه همیشه بازار صدرشدبالا میره بیست درصد پایین میاد دوباره از قبلی هم بیشتر میره مثل طلا ..نفروشید

    • ناشناس

      باشه من نمی‌فروشم
      فقط به خاطر تو

  • ناشناس

    تاسرمایه هاتون بیشترازاینی که هست پایینترنیومده خودتون رانجات بدین وبه کاری دیگه ایی بزنیدبه والله سرمایه گذاری تواین دولت جواب پس نمی دهد.

  • ناشناس

    چرا این ملت همیشه تیشه بدست مشغول ریشه زدنن تا کی میخواد این حماقت ها رو ادامه بدند،آقا خانم برادر خواهر نفروششششششششش

  • وپارس

    ? در هر بازاری حجم زیادی از سهامداران برای فروش اقدام کنند آن بازار می‌ریزد. از صف فروش بیا بیرون
      ? تنها رفتار منطقی سهامداران می‌تواند بازار بورس را به ثبات برساند. فقط صبر سهامداری

  • ناشناس

    دوستان فردا و پس فردا فقط دو روز اصلا فروشنده نباشید ببینید چه می شود اگر بازار روند بهتری پیدا نکرد از هفته آینده شروع به فروختن کنید‌. آخه شما که این همه ضرر به جون خریدید این دو روز هم روش. اگه هم کسی می فروشه خب قیمت سقف بذاره نه کف. ولی این دو روز خیلی مهم و حیاتیه. اگه نفروشید امید هست که بازار درست بشه پس نفروش.
    به همه دوستان و اقوام هم که داخل بورس هستند بسپارید.

  • محسنی

    برد رو اونایی کردن که زودتر خارج شدن نهایتشم این که تا دیدن دوباره مثبت شد و صعودی برمیگردن همش تقصیر اینایی که مدعی هستن که قدیمی بورس هستند و باید تو بورس صبور باشی ما رو هم بدبخت کردن

  • ناشناس

    مشکل اصلی بالا رفتن حجم نقدینگی اول تحریمهاو دوم کروناست که معاملات تجارت و بازرگانی با دنیای خارج رو قطع کرده وتجار و بازرگانان با توجه به تورم شدید به خاطر پایین اومدن ارزش سرمایه شون وارد معاملات داخلی من جمله ماشین مسکن و بورش میشن ،و بخاطر فراهم نبودن شرایط تو کشور جهت هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال عملا کنترل بازار و بورس را قبضه میکنند و و مردم عادی نیز با اندک سرمایه خود در زمان صعود شاخص بازار بورس بدون کوچکترین آگاهی از روند معاملات شروع به خرید می نمایند و شاید هم اوایل مبلغی سود کنند ولی با یک لرزش کوچک تو بازار بخاطر ترس از دست دادن سرمایهء اندکشان شروع بفروش میکنند که تلاطم و سیر نزولی سرعت پیدا میکنه و غافل از اینکه با دستپاچگی خودش داره چوب حراج به اموال خودش میزنه و خلاصه اینکه فعالین واقعی بورس در زمان رکود بورس سهام میخرند و مردم عادی در زمان رشد شاخص سهام که نتیجه اش همین میشه و مردم ما هنوز به این باور نرسیدند که قیمتی که صددرصد بالا میره ۲۰ درصد پایین میاد پس سهام خود را تحت هیچ شرایطی نفروشید که یک ماه دیگه حسرت خواهید خورد

  • ناشناس

    با این اقتصاد رشد ۳۰۰ درصدی بورس در عرض ۴ ماه زیاد بود باید تعدیل میشد.

  • ناشناس

    مگر هنوز این ملت پول دارن